بسیاری از افرادی که قصد مصرف گرده گل عسل را دارند، به دلیل نگرانی از مضرات مصرف این محصول، چه بسا از مصرف آن چشم پوشی کرده و خود را از خواص این محصول بی بهره کنند.
گرده گل به عنوان ماده ای سرشار از انواع مواد آلی و مقدار فراوانی پروتئین، ارزشمندترین ماده ی موجود در طبیعت نام داشته که زنبورهای کارگر آن را جهت تغذیه ی نوزادان زنبورعسل، به داخل کندو عسل آورده اند که گفتنی است بدون آن امکان رشد و تکامل لاروها و نوزادان زنبورعسل، وجود نداشته است.
شایان ذکر که گرده گل را یکی از فرآورده های بسیار مفید زنبورعسل، در درمان بسیاری از امراض و بیماری ها دانسته اند که خب امروزه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل، به صورت پودر خالص عرض گردیده و همواره مصرف کنندگانی داشته است.
اما دغدغه ای که همواره برای برخی از مصرف کنندگان گرده گل وجود داشته، این سوال بوده که آیا گرده گل می تواند عوارضی را هم داشته باشد؟

گرده گل عسل

آیا گرده گل مضرات دارد؟

گرده گل محصولی است که در تولید آن به هیچ وجه از مواد غیر طبیعی استفاده نشده است. به همین دلیل می توان گرده گل عسل را یکی از طبیعی ترین مواد موجود در بازار دانست.
به همین دلیل مصرف کنندگان گرامی نباید نگران مضرات مصرف آن باشند. تنها نگرانی در مصرف گرده گل عسل، امکان وجود آلرژی به این محصول است که این مسئله را هم می توان با شروع کم به مصرف این محصول تشخیص داد. یعنی می توان گرده گل را در ابتدا به میزان کم مصرف کرده و پس از اطمینان خاطر از عدم وجود حساسیت به این ماده، مصرف آن را ادامه داد.
حال با توجه به اینکه از عدم عوارض و مضرات موجود در گرده گل، خیالتان راحت شد، آیا می دانید که مصرف خالص ترین نوع آن می تواند چه خواصی را داشته باشد؟

گرده گل عسل

خواص گرده گل خالص

همانطور که متوجه ترکیبات موجود در یک گرده گل خالص شدید و اهمیتی که تهیه پاک ترین و مرغوبترین نوع آن دارا بوده، باید گفت که مصرف آن همراه با عسل طبیعی، که بهترین طریقه ی مصرف آن نام داشته، می تواند خواص درمانی ذیل را داشته باشد:

  • گرده گل سرشار از ماده ی معدنی روی بوده که مصرف آن می تواند در درمان بیماری های پروستات و پیشگیری از سرطان پروستات، موثر باشد.
  • گرده گل در بهبود علائم دیابت و کاهش قند خون افراد، موثر بوده است.
  • اسیدهای آمینه موجود در گرده گل، این ماده را در درمان نازایی و ناباروری بسیار زیاد مفید گردانیده است.
  • گرده گل به عنوان یک مکمل سرشار از انواع پروتئین، برای ورزشکاران می تواند بسیار زیاد مفید واقع گردد.

خریداران گرامی برای اینکه به این محصول به راحت ترین شیوه دسترسی داشته باشند می توانند از طریق راه های ارتباطی زیر با مجموعه عسل ایران تماس برقرار نموده و به این ترتیب خرید خود را به انجام برسانند.