آیا می دانید که کدام یک از انواع گونه های عسل طبیعی و درجه یک در بیرجند استان خراسان جنوبی، تولید می گردد؟ چگونه می توان از قیمت انواع عسل طبیعی در بیرجند آگاهی پیدا نمود؟
عسل طبیعی، یکی از شگفتی های خلقت خداوند از آفرینش زنبورهای عسل بوده است که توانسته با خواص منحصربفردی که داشته، از زمان های گذشته تا به امروزه، همواره نقش فزاینده ی درمانی و تغذیه ای را برای تمامی انسان ها دارا باشد.
حال امروزه قطعا با توجه به ورود برخی از مواد غذایی مضر در برنامه روزانه انسان ها، به شدت نیاز به همچین ماده ای سرشار از انواع مواد و ترکیبات مورد نیاز برای ادامه حیات انسان، احساس گردیده است و می توان گفت که این ماده غذایی، امروزه به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین ماده غذایی در دنیا تبدیل گردیده است.
امروزه استان خراسان جنوبی نیز این افتخار را داشته تا با تولید انواع عسل طبیعی مانند عسل زرشک و عسل عناب، سهم مهمی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه در کشور داشته باشد و شهر بیرجند بازارهای خود را از انواع عسل طبیعی عناب و زرشک، تأمین می داند.

انواع عسل

معرفی انواع عسل بیرجند

بله امروزه در استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند هم شاهد تولید انواع عسل طبیعی عناب و زرشک بوده ایم که این دو نوع گیاه، گیاه غالب اکثر مناطق این استان نام داشته اند و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی که استان خراسان داشته است، این نوع عسل ها از غلظت بسیار بالایی برخوردار بوده اند.
لازم به ذکر است که انواع عسل های تولیدی در استان خراسان جنوبی، از درصد مناسبی ساکارز برخوردار بوده که گفتنی است این میزان به کمتر از 1 درصد می رسد و به همین سبب عسل تولید شده در این استان، در جایگاه مناسبی در بازارهای خرید و فروش عسل، برخوردار می باشد.
عسل عناب و عسل زرشک تولید شده در این استان، که در فصل بهار برداشت گردیده اند، از مرغوبترین انواع عسل های تولید شده نام داشته اند که هر یک از آنها خواص و ویژگی های منحصربفرد خود را دارا بوده اند.
عسل زرشک دارای رنگی قهوه ای تیره بوده و می تواند برای درمان چربی خون و افرادی که مشکلات کیسه صفرایی داشته اند مناسب باشد.
عسل عناب هم که دارای رنگ کهربایی و مزه بسیار عالی بوده، می تواند خواصی چون درمان تب، درمان رماتیسم، درمان ناراحتی های کبد و درمان زخم های دهان را دارا باشد.
برای آگاهی از قیمت مناسب خرید انواع عسل بیرجند استان خراسان جنوبی، می توانید با نمایندگی ها و عرضه کنندگان معتبر این استان، ارتباط مستقیمی داشته باشید.