عسل کنار خالص چه خواصی دارد؟ آیا کف کردن عسل کنار، نشان از نامرغوب بودن آن است؟ کدام مراکز فروش معتبر انواع عسل طبیعی جنوب کشور را در استان خوزستان، می شناسید؟
در حال حاضر در جنوب کشور ایران هم شاهد تنوع پوشش گیاهان دارویی مفید بوده ایم و در این خطه از کشور هم، تولیدکنندگان معتبری از انواع عسل طبیعی مانند عسل کنار، عسل مرکبات و عسل اکالیپتوس وجود داشته اند.
به طور قطع به یقین می توان گفت که امروزه استان خوزستان توانسته با سرمایه گذاری های مطلوب در بخش زنبورداری و راهبرد برنامه هایی در راستای گسترش تولید انواع فرآورده های تولیدی از زنبورعسل، توانسته به یکی از تولیدکنندگان معتبر از انواع عسل شناسنامه دار مانند عسل کنار طبیعی در کشور، تبدیل گردد.
شایان ذکر است که در سطح استان خوزستان، چیزی نزدیک به 2000 زنبوردار وجود داشته و به طور میانیگین میزان تولید سالیانه انواع عسل طبیعی در این استان از 100 تن گذشته است. گفتنی است که با توجه به تجهیزات خوب آزمایشگاهی و تولید انواع عسل تست شده و شناسنامه دار در این استان، می توان شاهد گسترش صادرات عسل این استان به بازارهای داخلی و حتی خارجی بود.
همانطور که متوجه شدید، یکی از انواع عسل های تولیدی در استان خوزستان، عسل سدر یا عسل کنار بوده است. آیا تاکنون عسل کنار را مصرف نموده اید و می دانید که این نوع عسل می تواند چه خواصی را دارا باشد؟

آشنایی با عسل کنار جنوب

در استان هایی جنوبی کشور، شاهد رویش فراوانی از گیاه و درختچه کنار بوده ایم که البته آن را با نام دیگر سدر هم می شناسند. این گیاه دارای میوه های تخم مرغی شکل و سرشار از ویتامین C بوده است که میوه آن به نام میوه کنار شهرت داشته است.
لازم به ذکر است که درخت کنار در مهر ماه و وقتی هوا خنک تر می شود شروع به گل دادن می نماید و زنبورداران در فصل برداشت پاییزه، می توانند از گل های این گیاه، اقدام به تولید عسل طبیعی کنار نمایند.
عسل کنار طبیعی، می تواند ترکیباتی چون انواع ویتامین های گروه B و ویتامین C، آنتی اکسیدان های قوی و انواع مواد آلی و معدنی مانند کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم را دارا باشد و خواص درمانی منحصربفردی را برای آن ذکر نموده اند.
مصرف عسل کنار طبیعی که به گفته مشاورین تغذیه بهترین روش مصرف آن همراه با لیمو ترش تازه و آب و لرم بوده، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • مهم ترین خاصیت عسل کنار، تقویت قوای جنسی و محرک آن می باشد.
  • ضدسرطان و بهبود گرفتگی عروق.
  • درمان انگل روده و معده و کاهش تب.
  • کاهش حرارت بدن و کاهش تشنگی.
  • بهبود آبله و درمان کم خونی.

اما نکته ی مهمی که همواره پیرامون انواع عسل کنار طبیعی وجود داشته، کف کردن این عسل می باشد. آیا این کف کردن نشان از نامرغوب بودن عسل کنار است؟

عسل کنار

کف کردن عسل کنار

برخلاف تصور نادرست بسیاری از افراد در بازارهای خرید و فروش عسل، کف کردن عسل طبیعی کنار، به واسطه ویژگی خاص گیاه کنار و عسل تولید شده از آن می باشد و به هیچ وجه نشان از نامرغوب بودن عسل کنار نمی باشد.
بله عسل کنار بلافاصله پس از برداشت، دارای کف می باشد که پس از مدتی کف آن از میان می رود و دوباره اگر در شرایط دمایی خاصی نگهداری گردد، کف تشکیل شده و تا از میان رفتن آن، زمان لازم است.
شایان ذکر است که بسیاری از افراد، عسل کنار دارای کف را مصرف می کنند و گفتی است که کف عسل کنار طبیعی، دارای طبعی سرد بوده و می تواند برای گرم مزاجان بسیار زیاد مفید باشد.
برای خرید انواع عسل تولید شده در جنوب کشور و استان خوزستان، به خصوص عسل کنار طبیعی، در قیمت و کیفیت مطلوب، می توانید با نمایندگان مراکز فروش معتبر این استان، در ارتباط مستقیم باشید.