آیا می دانید که گرده گل می تواند برای بیماران دیابتی بسیار زیاد موثر باشد؟ چگونه می توان از شرایط فروش گرده گل در بازارهای موجود آگاهی پیدا نمود؟
گرده های گل در واقع همان دانه های موجود بر روی گل ها بوده اند که به سبب آنکه از لحاظ غذایی کاملا غنی می باشند توانسته اند وظیفه بارور نمودن گیاهان را بر عهده داشته باشند و به نوعی یک اسپرم گیاهی نام گرفته اند. قطعا شما هم عمل گرده افشانی و بارور نمودن گیاهان را شنیده اید.
شایان ذکر است که ترکیبات بی نظیر گرده گل و سرشار بودن از انواع ویتامین ها و مواد مغذی، توانسته آن را به یک ماده با ارزش غذایی بالا و خاصیت هورمون سازی مناسبی تبدیل نماید.
آزمایشات گوناگونی نشان داده است که گرده می تواند به عنوان یک منبع غذایی مکمل مورد استفاده قرار بگیرد و بیش از 10 برابر ترکیباتی تشکیل دهنده از انواع ویتامین ها، ریبوفلاوین، پروتئین و ومواد معدنی را دارا بوده است.
شایان ذکر است که مصرف گرده گل می تواند خواصی چون افزایش استحکام بدن، کاهش استرس، کنترل وزن، ضدیبوست، رفع کم خونی و  خاصیت اشتها آوری را دارا باشد. اما یکی از مهم ترین خواص آن، مناسب برای بیماران دیابتی بوده که متأسفانه افراد بسیاری در کشور مبتلا به آن بوده اند.

گرده گل و دیابت

بله به گفته متخصصین و مشاورین تغذیه، آزمایشات گوناگون نشان داده که مصرف روزانه مقدار کمتر از 35 گرم گرده، می تواند در کاهش قند افراد دیابتی بسیار زیاد موثر باشد.
به جرئت می توان ادعا نمود که یکی از بهترین داروهای طبیعی و گیاهی برای یک بیمار دیابتی، مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری گرده گل می باشد که می تواند بهترین درمان کننده و تنظیم کننده میزان قند خون افراد دیابتی باشد.
در حال حاضر انواع گرده های گل که در مناطق گوناگونی از کشور دارای طعم، مزه و کیفیت متفاوتی بوده اند در نازلترین قیمت ها توسط عرضه کنندگان معتبر در سراسر کشور به فروش می رسد و مشتریان می توانند برای آگاهی از مراکز فروش معتبر، با کارشناسان در این زمینه ارتباط داشته باشند و بهترین ماده ی موجود در طبیعت را تهیه نمایند.