آیا می دانید که روش های مناسب مصرف ژل رویال به چه صورت می باشد و خواص درمانی آن برای افراد چه بوده است؟ چگونه می توان ژل رویال اصل را تهیه نمود؟
آیا می دانید که ژل رویال بر خلاف فرآیند تولید عسل، که از شهد شیرین گل ها با مکیدن آن توسط زنبورهای عسل تولید گردیده، به وجود نیامده بلکه توسط غده های ترشح شده از غدد مغزی زنبورهای جوان کارگر که امکان بارور شدن و ملکه شدن را ندارند، تولید گردیده است؟

تولید ژل رویال توسط زنبورهای کارگر

بله باید اشاره داشت که زنبورهای کارگر که چیزی کمتر از 7 هفته عمر می کنند در روزهای کمتر از 12 روزگی خود توانسته ژل رویال را تولید کنند که تغذیه بسیار مناسبی برای لاروهایی بوده که تا آخر عمر خود از این ماده بهره برده و تبدیل به ملکه هایی بارور شده اند که در واقع این ژل رویال بوده که به زنبورهای ملکه قدرت باروری را بخشیده است.
شایان ذکر است که به سبب تغذیه زنبورهای ملکه از ژل رویال، می توان گفت که این زنبورها دارای وزن بیشتری نسبت به زنبورهای کارگر بوده اند و از زیبایی و درشت اندامی خاصی نیز برخوردار می باشند.

خواص ژل رویال

برداشت ژل رویال و نحوه مصرف آن

ژل رویال ماده ای زود فاسد بوده که بلافاصله پس از برداشت باید در یخچال نگه داری گردد و گفتنی است که عمدتا برای نگهداری ژل رویال آن را با عسل مخلوط می نمایند و اکثر ژل رویال های موجود در بازار نیز با عسل مخلوط بوده است.
اما جالب است بدانید که ژل رویال از گذشته نیز به عنوان یک اکسیر جوانی معروف بوده و به واسطه اثر بخشی هورمونی بالایی که داشته، با روش های مصرف گوناگون، خواصی را برای انسان از خود نشان داده است.
گفتنی است که ژل رویال می تواند در بهترین روش مصرف خود به صورت زیر زبانی آن هم به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرد و در بیشتر مواقع مخلوط آن با عسل طبیعی می تواند بهترین گزینه باشد.
شاید یکی از مهم ترین فواید مصرف ژل رویال، در درمان نابروری بوده باشد و از موارد دیگر می تواند در شاداب سازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس و به سبب دارا بودن املاح معدنی می تواند در جلوگیری از پیشرفت بیماری کم خونی در افراد بسیار زیاد موثر باشد.
بدون شک تهیه ژل رویال اصل، تنها توسط عرضه کنندگان شناخته شده و تولیدکنندگان معتبر در کشور امکان پذیر بوده و مشتریان می توانند با این عرضه کنندگان در ارتباط مستقیم باشند.