آیا می دانید که چه مواردی را باید در هنگام ساخت کندوهای عسل چوبی رعایت نمود؟ کندوهای چوبی یکی از انواع کندوهای جدید بوده اند که امروزه در کیفیتی خوب به فروش می رسند.
باید گفت که نقش کندوهای عسل در تولید بهترین و مرغوبترین انواع فرآورده های زنبور عسل به خصوص عسل، می تواند به طور مستقیم تأثیرگذار باشد و گفتنی است که یکی از موارد مهم در تولید عسل ارگانیک و اصل، بهره گیری از کندوهای چوبی بوده است.
البته لازم به ذکر است که کندوهای چوبی و کندوهای پلاستیکی که امروزه متدوال تر بوده اند، در دسته انواع کندوهای جعبه ای یا کندوهای مدرن و جدید جای گرفته اند و امروزه تولیدکنندگانی در کشور به ساخت این کندوها مشغول بوده و فروش با قیمت مناسبی را هم داشته اند.
اما آیا می دانید که در هنگام ساخت کندوهای چوبی، چه مواردی رعایت گردیده است؟

ساخت کندوهای عسل چوبی

همانطور که متوجه شدید، یک کندوی خوب و باکیفیت چوبی، می تواند موثر در کیفیت فرآورده ی تولید شده مانند عسل طبیعی باشد. در ساخت کندوهای چوبی موارد ذیل مورد توجه بوده است:

  • گفتنی است که بهترین گزینه برای ساخت کندوهای چوبی، استفاده از چوب روس یا بلوط بوده است.
  • برای اتصال تخته های چوبی کندو، قبل از میخ از چسب چوب استفاده گردیده است.
  • از ورق های گالوانیزه برای پوشش درب کندو استفاده شده است و همچنین  زیر کندو هم با استفاده از ورق گالوانیزه پوشیده شده است.
  • از به کار بردن چوب های سوراخ دار و درز دار صرف نظر شده و به خوبی سنباده کاری صورت گرفته است.
  • در رعایت استانداردهای لازم پیرامون ابعاد کندو و قاب ها دقت زیادی بکار گرفته شده است.
  • درب کندو به راحتی جا رفته و به گونه ای بوده که می توان از هر دو طرف از آن استفاده نمود.
کندوی عسل چوبی

در حال حاضر انواع کندوهای باکیفیت چوبی با قیمتی مناسب توسط عرضه کنندگان و تولیدکنندگان معتبر، در بازارهای فروش وجود داشته و مشتریان می توانند با در ارتباط بودن با کارشناسان فروش در این حوزه، محصولی تضمینی از لحاظ قیمت و کیفیت را تهیه نمایند.