فروش عمده موم عسل کلوخی برای تهیه انواع موم ورقه ای خوراکی و قالبی به عنوان موم وکس در صنعت آرایشی و تزئینی بیشترین مصرف را دارد.
زنبور های عسل برای اینکه بتوانند به زندگی جمعی خود در شرایط ایده آل ادامه دهند نیاز دارند که خانه خود را بسازند که این کار را با استفاده از غریزه ای که خداوند متعال در نهاد وی گذاشته با تولید موم از طریق غده های زیر شکم خود انجام می دهد.
در زنبورستان ها پس از برداشت عسل، موم را هم بر می دارند تا بتوانند از خواص درمانی فوق العاده آن در درون عسل استفاده کنند و یا اینکه برای فروش عمده و مصرف در صنایع مختلف آرایشی بهداشتی و تولید پارافین و موم وکس فرآوری نمایند.

موم کلوخی عسل چیست؟

هنگامی که عسل را برداشت می کنند، شان های سالم را برای فروش به همراه عسل جدا می سازند، ولی مابقی که به صورت خرده  موم هستند را جمع آوری می کنند که به آن موم کلوخی عسل گفته می شود و نیاز است که برای استفاده مورد فرآوری قرار گیرد.
یا ذوب گردد و به شکل قالب های مخصوص به عنوان موم وکس فروخته شود و یا وارد دستگاه های موم آج کن شود و موم های ورقه ای را تولید نماید.
موم زنبور عسل یک ماده بسیار مقوی با خواص مشترکی از انواع فرآورده های زنبور عسل می باشد و حتی جویدن آن کمک می کند تا عصاره و خواص آن به راحتی جذب بدن گردد.