عسل طبیعی، که به دور از هرنوع افزودنی خارجی و آلودگی است، یک ماده ی غذایی پر ارزش و انرژی زا بوده که پس از مصرف، سریعاً جذب خون شده و انرژی مورد نیاز جهت فعالیت های روزمره را تأمین می کند. عسل ایران، مشتریان فراوانی داشته و صادرات آن سود سرشاری دارد.
عسل خالص و طبیعی که به دور از هرگونه افزودنی ست، یک ماده ی غذایی پر ارزش و انرژی بخش بوده که بلافاصله پس از مصرف، جذب خون شده و قادر است انرژی مورد نیاز برای فعالیت های بدنی را تأمین کند.
هر قاشق غذاخوری عسل حاوی حدوداً 55 کالری انرژی، 10 گرم کربوهیدرات، مقداری مواد معدنی مانند آهن و کلسیم و انواع گروه ویتامین ها مانند گروه “ب” و ویتامین “ث” است.
بخش اعظم وزن عسل را قند ها و کربوهیدرات ها تشکیل می دهند که بخش عمده ی این قند ها از نوع بی ضرر می باشد که برای جذب نیاز به انسولین ندارند.
پروتئین ها و مواد آلی و املاح معدنی و ویتامین های موجود در عسل، مواد مورد نیاز بدن را تأمین و کمبود های آن را جبران می کنند.
همچنین ترکیبات آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان موجود در آن، برای پیشگیری بسیاری از سرطان ها و بیماری های قلبی-عروقی و عفونت های سراسر بدن، بسیار مفید و اثربخش است.
مصرف جهانی عسل و کیفیت محصول ایرانی، باعث رونق بازار صادرات عسل شده است، تولید کنندگان این ماده ی طبیعی می توانند برای صدور محصول خود و کسب راهنماییهای لازم با شرکت های صادراتی عسل تماس بگیرند.

.