آیا می دانید که یکی از تولیدکنندگان عسل ارگانیک در کشور، استان لرستان می باشد؟ عسل ارگانیک چگونه تولید شده و چه خواصی را دارا می باشد؟
در حال حاضر یکی از مشاغل مهم و ارزشمند در کشور ما، صنعت زنبورداری بوده که با توجه به تولید فرآورده ای مهم و بسیار پرخاصیت به نام عسل طبیعی، توانسته نقش فزاینده ای را در حفظ سلامت انسان ها دارا باشد.
اما همواره یکی از نگرانی های عمده مصرف کنندگان عسل طبیعی، تهیه خالص ترین و مرغوب ترین عسل تولیدی بوده، که متأسفانه وجود افرادی سودجو و عرضه کننده انواع عسل تقلبی در این راستا، مصرف کنندگان عسل را کاهش داده و برخی از آنان را از خرید عسل منصرف نموده است.
حتما همه مصرف کنندگان جدی عسل می دانند که این تنها عسل طبیعی و کاملا ارگانیک بوده که می تواند خواص درمانی و تغذیه ای منحصربفردی را دارا باشد و مصرف عسل های تقلبی و مصنوعی نمی تواند خواص مفیدی را داشته و ممکن است برخی از عوارض جانبی را برای بعضی افراد داشته باشند.
باید گفت که امروزه یکی از بهترین عسل های تولیدی برای هر تولیدکننده ای، عسل ارگانیک بوده که عاری از هرگونه مواد شیمیایی در مراحل تولید عسل بوده و اینکه خود تولیدکنندگان نقش مهمی را در این زمینه داشته اند و می توانند با رعایت یک سری اصول و مجهز بودن به آزمایشگاه های کنترل کیفی، به این مهم دست یابند.
حال آیا می دانید که عسل ارگانیک می تواند چه خواصی را دارا باشد و استان لرستان چه نقشی در وجود انواع عسل ارگانیک در بازار داشته است؟

عسل ارگانیک

خواص عسل ارگانیک

همانطور که متوجه شدید عسل ارگانیک عسلی بوده که در هیچ یک از مراحل تولید عسل، هیچ دخالتی از انواع مواد شیمیایی را در خود ندیده باشد و عسلی کاملا خالص با درصدهای معینی از انواع ترکیبات یک عسل طبیعی باشد و هیچ گونه مواد افزودنی را هم همراه خود نداشته باشد.
شایان ذکر است که ورود مواد شیمیایی به مراحل تولید عسل می تواند بر اثر سم پاشی های کنترل نشده جهت از بین بردن آفت های کندو و یا خوراندن برخی از مواد شیمیایی به زنبورها جهت زودتر فرارسیدن زمان برداشت عسل بوده است.
گفتنی است که عسل ارگانیک، سازگاری بهتر و بیشتری را با بدن تمامی انسان ها در گروه های سنی گوناگون داشته و می تواند راحت تر دفع گردد. برای مصرف روزانه انواع عسل ارگانیک، میتوان خواص درمانی ذیل را نام برد:

  • عسل ارگانیک ضدسنگ کلیه و ضدکم خونی می باشد.
  • عسل طبیعی و ارگانیک می تواند در درمان مشکلات و ناراحتی های قلبی و گوارشی موثر باشد.
  • ضدتشنج و ضدصرع بوده و می تواند در درمان سرفه های شدید مفید بوده باشد.
  • مصرف عسل قبل از خواب می تواند به پاکسازی کبد کمک کرده و منجر به ایجاد خوابی راحت گردد.

عسل ارگانیک لرستان

امروزه خوشبختانه از معدود تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی و ارگانیک در کشور، استان لرستان بوده که با تولید چیزی نزدیک به 1500 تن عسل طبیعی از تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار فعال در این استان، رتبه اول در زمینه مرغوبیت عسل را به خود اختصاص داده است.
طبیعت بکر و پراستعداد از نظر وجود انواع پوشش گیاهی متنوع در این استان، سبب شده تا تولید انواع عسل طبیعی و ارگانیک در این استان، دور از انتظار نباشد و همواره تولیدکنندگان در راستای ارتقای سطح سلامت افراد جامعه نقش موثری را ایفا نموده اند.
امروزه خرید عسل از بازارهای خرید و فروش عسل، نیاز به شناخت مراکز معتبر عرضه کننده داشته و شما می توانید با این عرضه کنندگان معتبر در استان لرستان، ارتباط مستقیم داشته باشید.