عسل مرکبات تولیدی شمال کشور در استان مازندران، یکی از بهترین عسل های موجود بوده که با قیمت مناسب و کیفیت بالایی به فروش رسده است.
عسل طبیعی، فرآورده ای بسیار شگفت انگیز و مغذی، سرشار از انواع مواد حیاتی و مورد نیاز بدن انسان ها بوده که امروزه به جرئت می توان ادعا نمود که جایگزین نمودن آن با مواد قندی مضر و شکردار، می تواند سلامت انسان ها را در جامعه به همراه داشته باشد.
اما اگر به استان های شمالی رفته باشید، قطعا می دانید که در این استان ها انواع مرکبات مانند پرتقال کشت و پرورش یافته و از استان های نمونه کشور در این حوزه نیز می توان به استان مازندران اشاره نمود.
امروزه پرورش دهندگان زنبورعسل در استان مازنداران نیز توانسته اند با توجه به شرایط مناسب وجود انواع مرکبات در این استان، عسل ناب و درجه یک مرکبات را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند.
نکته ی جالبی که قبل از پرداختن به خواص مصرف عسل مرکبات وجود داشته، رقیق بودن عسل تولیدی در این استان ها به سبب میزان رطوبت بالای آن ها بوده است. حال در اینجا به برخی از خواص عسل مرکبات اشاره شده است.

عسل مرکبات و خواص آن

در ابتدا شایان ذکر است که مرکبات از دسته انواع میوه های نیمه گرمسیری بوده که کشور ایران را می توان یکی از پایگاه های مهم تولید مرکبات در دنیا دانست که بخش عظیمی از آن در استان های شمالی صورت گرفته است.
گفتنی است که عسل مرکبات می تواند رنگ زرد عقیقی داشته باشد و از اوایل تابستان تا اواسط آن برداشت شده و عمدتا برای آن خواص ذیل را نام برده اند:
موثر در درمان بیماری های عفونی، ضدسرطان، ضدقارچ، کاهش دهنده کلسترول مضر خون و مفید در درمان ناراحتی های دستگاه گوارش و سرطان آن.
در بازارهای گوناگون و مملو از وجود انواع عسل های تقلبی و مصنوعی، ارتباط داشتن با مراکز فروش مجوزدار و معتبر و شناخت عرضه کنندگان آن، می تواند مناسب ترین شیوه خرید عسل اصل و کاملا طبیعی با قیمت مناسبی باشد.