عسل گشنیز چه خواص درمانی را دارا بوده است؟ عسل گشنیز محصول کدام استان
است؟ چگونه می توان از قیمت عسل گشنیز طبیعی و اصل در بازارهای کشور آگاهی
پیدا نمود؟
یکی از گونه های مفید و دارویی عسل های تولید شده در کشور، عسل گشنیزه بوده که امروزه گیاه آن در دشت های استان هایی چون کرمانشاه و کردستان روییده و با توجه به اینکه استان کردستان از جمله تولیدکنندگان معتبر عسل مرغوب در کشور بوده، می توان گفت که عسل گشنیز محصول استان کردستان نیز بوده است.

خواص درمانی عسل گشنیز

عسل گشنیز که دارای رنگ عقیقی می باشد، تقریبا در روزهای پایانی بهار و ماه خرداد برداشت گردیده و می تواند با مصرف در حد معمول، خواص بی نظیر درمانی را دارا باشد:
رفع کننده سوء هاضمه، درمان تب، درمان بیماری هایی چون سرخک و آبله، دفع کننده سموم بدن، افزایش دهنده قوای جنسی و میزان اسپرم، درمان ناراحتی های روده و مفید برای زکام و اسپاسم ماهیچه ای.
شاید شما هم از مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی و حتی عسل گشنیز بوده باشید، اما همواره دغدغه ی تهیه عسلی اصل را داشته اید. آیا می دانید که امروزه متأسفانه درصد بالایی از انواع عسل های موجود در بازارهای فروش عسل، از انوع گلوکزهای تجاری، شیره میوه ها و یا با تغذیه آب و شکر تولید گردیده و نمی تواند خواص مفیدی را دارا باشد؟
بله این یک واقعیت بوده و بدون شک مصرف اینگونه عسل ها نمی تواند خواص مفیدی را دارا باشد. البته امروزه در برخی از بازارها، قیمت بالای عسل هم توانسته از جمله دلایل دیگر برای کاهش مصرف کنندگان عسل باشد.
خوشبختانه ارتباط داشتن با عرضه کنندگان معتبر عسل در کشور، می تواند قیمت مناسب و کیفیت بالایی از انواع عسل به خصوص عسل گشنیز را برای شما به همراه داشته باشد.