آیا می دانید که عسل سیاه دانه از جمله انواع عسل های دارویی بوده و خواص مفید درمانی را دارا بوده است؟ کدام مراکز فروش معتبر را در زمینه فروش انواع درجه یک ترین و مرغوبترین عسل می شناسید؟
عمدتا مصرف کنندگان عسل طبیعی، این نگرانی را با خود به همراه داشته اند که چگونه می توانند عسل درجه یک و مرغوب را تهیه کنند، در حالی که همواره شاهد وجود انواع تقلب ها در فروش عسل، میان بازارهای گوناگون آن بوده اند.
آنچیزی که مبرهن بوده، عدم توانایی مصرف کنندگان عادی در تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل خریداری شده می باشد، و باید گفت که این تنها آزمایشگاه های کنترل کیفی مواد غذایی بوده اند که تشخیص این امر برایشان آسان بوده است که آن هم تولیدکنندگان معتبر مجهز به این آزمایشگاه ها می باشند.
پس بنظر می رسد بهترین راهکار برای خرید عسل طبیعی، این ماده ی بسیار مقوی و سرشار از انواع ترکیبات و مواد با ارزش غذایی بالا، ارتباط داشتن با تولیدکنندگان معتبر و خرید از نمایندگی های فروش آنها می باشد.
بدون شک همواره توصیه مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه مقدار کافی از عسل طبیعی بوده که می تواند خواص درمانی و تغذیه ای بسیار مفیدی را برای تمامی انسان ها دارا باشد.
اما همواره این موضوع را می دانید که تقریبا در کشور ما از هر نوع گیاه دارویی موجود در مناطق گوناگون، انواع عسل طبیعی و خالص تولید گردیده است که می توانند خواص منحصربفردی را دارا باشند. آیا عسل سیاه دانه را می شناسید و آن را مصرف نموده اید؟

عسل سیاه دانه طبیعی

در ابتدای امر لازم است ذکر شود که گیاه پرخاصیت سیاه دانه، با نام انگلیسی Nigela sativa یا با نام دیگر شونیز، نوعی از گیاهان یکساله و بومی مناطق جنوب غربی آسیا بوده که در کشور ایران هم در استان هایی چون اراک و اصفهان و دشت های کهکیلویه و بویراحمر، به وفور یافت می گردد.
گفتنی است که از این گیاه دارویی و ارزشمند هم، عسل طبیعی تولید گردیده که زمان برداشت آن در فصل بهار بوده و توانسته خواص درمانی بی نظیری را با خود به همراه داشته باشد:

  • ضدصرع و تشنج و کمک به درمان میگرن.
  • کمک به درمان ناراحتی های تنفسی و ازدیاد شیردهی مادران.
  • درمان دردهای مفصلی و کمک به کاهش میزان کم خونی.
  • افزایش میل جنسی و مفید برای سیستم اورولوژی و دردهای رحمی.

خوشبختانه این امکان برای مصرف کنندگان جدی عسل وجود داشته، تا با شناخت مراکز فروش و نمایندگی های معتبر پخش انواع عسل طبیعی به خصوص عسل سیاه دانه، بهترین و درجه یک ترین عسل را با قیمت مناسبی تهیه نمایند.