عسل اکالیپتوس چه فواید مصرفی را داشته است؟ قیمت آن در بازار فروش چگونه می باشد؟ کدام مراکز خرید توانسته اند انواع مرغوب ترین عسل اکالیپتوس را عرضه نمایند؟
شاید به جرئت بتوان ادعا نمود که بشر از هزاران سال پیش تا به امروزه، نتوانسته ماده ای گرانبهاتر و ارزشمندتر از عسل طبیعی را کشف نماید و همواره از خواص شگفت انگیز این ماده ی غذایی و دارویی، بهره بسیاری را برده است.
عسل طبیعی که یکی از فرآورده های خاص تولید شده توسط زنبورهای عسل بوده، ترکیباتی بی نطیر از انواع مواد قندی چون گلوکز و فروکتوز، انواع مواد آلی و معدنی مانند کلسیم، منگنز و آهن، انواع مواد ویتامینی مانند تیامین و ویتامین های گروه B و کربوهیدرات را دارا می باشد.
امروزه از شهد شیرین گل های انواع گیاهان، که در کشور ایران غنی ترین پوشش گیاهی آنها وجود داشته است، انواع عسل گیاهی و طبیعی تولید گردیده که توانسته اند خواص منحصربفردی را دارا باشند.
حال آیا نام عسل اکالیپتوس را شنیده اید؟ مصرف عسل اکالیپتوس چه خواص درمانی و دارویی را دارا می باشد و چگونه می توان اصل ترین نوع آن را تهیه نمود؟

عسل اکالیپتوس

تولید عسل اکالیپتوس و خواص آن

اکالیپتوس، یکی از سریع رشدترین درختان دنیا، بومی کشور استرالیا و دارای گل های همیشه سبز داسی شکل می باشد که در کشور ایران، بیشتر در دشت های مرکزی مانند خور و بیابانک و در اکثر شهرهای جنوبی کشور، رویش پیدا نموده و از برگ ها، گل ها و اسانس تهیه شده از این درخت، موارد مصرفی دارویی بسیاری دیده شده است.
از شهد شیرین گل های این درخت چند ساله، فرآورده ای بسیار غنی، با نام عسل اکالیپتوس تولید گردیده، که البته در مقایسه با دیگر انواع عسل های طبیعی، شیرینی کمتری را دارا می باشد و گفتنی است که عطر ملایمی از اسانس شهد اکالیپتوس را به همراه داشته است.
عسل اکالیپتوس در دشت های مرکزی ایران و به خصوص در استان خوزستان، در نوبت برداشت بهاره و از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه، برداشت می گردد و گفتنی است که عمدتا دارای رنگ سبز تیره و مایل به سیاه را دارا می باشد. برای عسل اکالیپتوس، خواص ذیل را برشمرده اند:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان تنگی نفس.
  • ضدمالاریا و برونشیت.
  • دفع کننده ی انگل و تقویت دستگاه گوارش.
  • ضدسرماخوردگی و مفید برای بهبود جای سوختگی های پوستی.

در حال حاضر با توجه به اینکه همواره توصیه گردیده تا انواع عسل طبیعی، از مراکز فروش و عرضه کنندگان معتبر عسل تهیه گردد، شما می توانید از طریق سایت هایی معتبر و با آگاهی کامل از قیمت انواع عسل به خصوص عسل اکالیپتوس، به صورت اینترنتی و آنلاین، سفارش خرید خود را ثبت نمایید.