آیا می دانید که عسل صنوبر می تواند چه خواص دارویی و درمانی را برای شما داشته باشد؟ چگونه می توان عسل خالص صنوبر را با ارزانترین قیمت در بازارهای خرید و فروش عسل، تهیه نمود؟
حتما اگر از مصرف کنندگان عسل، این سوال را پرسیده باشید که آیا از کیفیت عسل خریداری شده به همراه قیمت آن، راضی بوده اید، پاسخ های گوناگونی را دریافت خواهید نمود، چرا که متأسفانه برخی از افراد تنها به دنبال قیمت ارزان یک عسل هستند و اصلا به کیفیت آن، توجهی ندارند.
اما باید این موضوع را بیان نمود که عسل طبیعی و کاملا خالص، بهترین عسل برای مصرف می باشد و این نوع عسل توانسته خواص درمانی و دارویی بسیاری را برای انسان ها دارا باشد، نه عسل تقلبی و مصنوعی با کیفیت پایین که امروزه در بازار عرضه گردیده اند.
عسل های تقلبی و مصنوعی، گاها بدون دخالت زنبورهای عسل و با بهره گیری از انواع مواد نشاسته دار و یا گلوکزهای تجاری و شیره ی خرما تولید گردیده اند که بدون شک هیچ خواص درمانی را با خود به همراه نداشته، و حتی ممکن است سبب بروز عوارضی در برخی از افراد مانند بیماران دیابتی نیز گردند.
حال آیا می دانید که عسل صنوبر چیست؟ مصرف عسل صنوبر چه خواصی را دارا بوده است؟

عسل صنوبر

عسل صنوبر و خواص درمانی آن

لانه صنوبر نام درختی بسیار زیبا با گل های زرد و سبز رنگ و از تیره درختان کاج می باشد که امروزه از آن عسلی به نام ، عسل صنوبر تولید گردیده است.
جالب است بدانید که عسل صنوبر، بر خلاف دیگر انواع گونه های عسل طییعی، از شهد گل هایش تولید نگردیده و این عسل از مقدار اضافات شیره های برجای مانده از حشراتی مثل شته تولید گردیده است.
شایان ذکر است که عسل صنوبر، عسلی با رنگ قهوه ای تیره با انعکاس سبز تیره، دارای طعمی گوارا و بسیار عالی و شکل ظاهری سیال مانندی می باشد که بوی بسیار معطری را دارا بوده و امروزه یکی از گران قیمت ترین انواع عسل های تولید شده در دنیا نیز لقب گرفته است.
گفتنی است که عسل صنوبر هم مانند گونه های دیگر عسل های طبیعی، دارای خواص دارویی و درمانی منحصربفردی بوده که می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ضدعفونی کننده ریه و دستگاه تنفسی.
  • درمان گریپ، زکام و ورم حفره بینی.
  • موثر در درمان آسم و ورم حنجره.
  • درمان بیماری های جنسی و مشکلات پوستی.

به طور کلی بیشتر کاربرد عسل صنوبر، به عنوان یک ضدعفونی کننده بوده است. حال که با خواص بی نظیر عسل صنوبر آشنا شدید، می دانید که چگونه می توان این نوع عسل گران قیمت را در خالص ترین نوع خود، با قیمت مناسب تری تهیه نمود؟
لازم به ذکر است که برخی از مصرف کنندگان عسل باید این موضوع را بدانند که امروزه تهیه بهترین و خالص ترین نوع عسل هم، با قیمت ارزانتر و مناسب تر وجود داشته و تنها راهکار برای خریدی بدون دغدغه، شناخت عرضه کنندگان معتبر و مراکز فروش آنها بوده است.