عسل گیاه بسیار مشهور ریحان در کجای ایران به فروش می رسد؟ آیا عسل این
گیاه همانند خودش که در بین سبزیجات ممتاز و سرآمد است این لقب را کسب کرده
است؟ فوایدی که با خود همراه دارد چیست؟
مگر می شود سبزیجات خرید کرد و بر سر سفره آورد ولی ریحان حضور نداشته باشد گیاه بسیار دلنشین و خوشمزه که در کنار اکثر غذا های لذیذ و معروف ما مثل کباب سرو می شود اصلا در برخی از جاها مانند همین کباب اگر نباشد انگار که یک عضو اساسی حضور ندارد.
اما در مورد خود ریحان باید گفت اکثر ما آن را با رنگ سبز مشاهده کرده ایم در حالی که این گیاه دارای یک رنگ زیبای دیگر یعنی بنفش نیز می باشد، جالب است بدانید ما کلمه ریحان را مانند خیلی از کلمات دیگر از عربی گرفته ایم این گیاه در فارسی خودش القاب و نام های متعددی چون ناز بو یا اسپر غم دارد.
اما به این گیاه تنها در هنگام خوردن برخی از غذا ها نگاه نکنید سرشار از خواص تمام نشدنی است از جمله اینکه کسانی که در مریضی خاصی دچار حالت تهوع می شوند حتما آن را مصرف کنند به سرعت این حالت را از بین خواهد برد.

عسل ریحان
شناسنامه ی اصلی ریحان اینکه از کجا دقیقا سرچشمه می گیرد به اصفهان بر می گردد این عسل در دشت های آنجا پرورش می یابد و سر انجام در ماه گرم مرداد به ثمر می رسد.
اگر به دنبال دارویی می گردید که در جهت تقویت بدن شما کارساز باشد و سیستم دفاعی برای شما بسازد که خیلی سریع در برابر بیماری ها ضربه نبیند حتما عسل ریحان را مصرف کنید، این عسل مخصوصا در فصل زمستان که فصل پراکندگی انواع میکروب ها و ویروس ها می باشد می تواند کمک رسان خوبی در کنار بقیه ی مواد غذایی مفید باشد