چگونه قادر خواهیم بود تفاوت های عسل تقلبی و طبیعی را متوجه بشویم،
توانایی خاصی نیاز است؟ قیمت عسل تقلبی در چه حدودی در بازار تعیین شده
است؟ آیا عسل کوهی تقلبی نیز با رقم های بالا به فروش می رسد؟
اینکه در این مطلب شروع کنیم به تفسیر کردن یک سری خصوصیات و در انتها بگوییم هر عسلی که این ویژگی ها را داشت پس طبیعی است کاملا اشتباه است نمی خواهیم شما را نا امید کنیم و بگوییم که تا الان هر عسلی خوردید بی کیفیت و تقلبی بوده است ولی واقعیت این است که اگر یک عمر هم در خرید عسل تجربه داشته باشید در آخر مانند آزمایشات موجود در آزمایشگاه با مواد به خصوص نمی توانید عسل تقلبی را از اصل تفکیک کنید.
در اینجا برخی از حقه ها یا شگرد های فروشنده های کلاه بردار که در هنگام خرید عسل برای شما به کار می برند را توضیح می دهیم:
اول به دلیل اینکه در بین مردم این جمله معروف است که عسل کوهی یا کوهستان عسل طبیعی می باشد خیلی با همین نام گمراه می شوند و عسل را خریداری می کنند.
دومین مورد قیمت عسل است که قیمت بالای درج شده بر روی یک عسل صد در صد تضمینی بر طبیعی بودن آن می باشد، خیر این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
با توضیحات بالا حالا شما در هنگام خرید عسل چه باید بکنید اولی از همه تعیین کنید چه نوع عسلی را می خواهید مثلا گون یا بهار نارنج، سپس پیش از حرکت و انتخاب شانسی یک عسل چه در اینترنت یا مغازه ، حتما یک جستجوی سریع و ساده با موبایل خود در اینترنت انجام دهید تا متوجه برخی اطلاعات مانند رنگ، قیمت، محل برداشت و … در مورد عسل محبوبتان شوید. تا اینجای کار حداقل دست پر بر در فروشگاه رفته اید بعد از بو کردن و مزه کردن عسل مورد نظرتان از مغازه دار بخواهید که یک قاشق آن را در آب سرد بریزد آزمایشی سریع است، ولی به مقدار آب موجود در عسل پی خواهید برد اگر عسل با تمام سرعت در آب حل شد بدانید یقینا عسلی که مقابل شما است تقلبی است.