گرده گل مرغوب برای چه کسانی می تواند خواص درمانی فوق العاده ای داشته باشد؟ آیا مراکز فروش معتبر انواع گرده گل خالص را در شیراز می شناسید؟
امروزه صنعت زنبورداری از جمله صنایعی بسیار ارزشمند در کشور ما لقب گرفته و توانسته با فراهم آوردن انواع محصولات و فرآورده های ناب زنبورعسل، به نوعی نقش مفیدی را در ارتقای سطح سلامت افراد جامعه داشته باشد.
علاوه بر عسل طبیعی که امروزه جز پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات زنبورعسل در دنیا شناخته شده، گرده گل هم از دیگر فرآورده های ارزشمند زنبورعسل بوده که هم نقش مهمی در کندو عسل داشته و هم با توجه به ترکیبات بی نظیرش، خواص درمانی مفیدی را برای انسان ها دارا بوده است.
زنبورهای کارگر از جمله دیگر منابع تغذیه ای سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین ها در طبیعت را برای زنبورهای نوزاد، جمع آوری کرده که همان گرده گل می باشد و آن ها را به صورت ساچمه هایی ذخیره شده در کیسه های مخصوص موجود در پاهای عقب خود، به داخل کندو آورده اند.
در واقع به جرئت می توان گفت که اگر زنبورهای کارگر نتوانند گرده گل را به کندو عسل بیاورند، زنبورهای نوزاد نمی توانند به ادامه حیات بپردازند و رشد و تکاملی نخواهند یافت. پس وجود گیاهانی متنوع در یک منطقه خاص، می تواند زنبورها را با انواع گرده گل مواجه کرده باشد تا بتوانند یک منبع تغذیه ای مهم را برای زنبورها فراهم آورند.
گرده گل ماده ای مملو از انواع مواد معدنی چون روی، آهن و کلسیم، انواع ویتامین ها، پروتئین، کربوهیدرات و اسیدهای آمینه بوده که امروزه مصرف آن برای انسان ها هم می تواند از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشد و در مقابل خواص درمانی مفیدی را دارا باشد.
گرده گل توسط تله گرده گیرهایی در زنبورداری ها جمع آوری گردد و به صورت پودرهایی خالص روانه بازارهای فروش گردیده است. گفتنی است که مصرف گرده گل همراه عسل طبیعی از جمله بهترین روش های مصرف این ماده ارزشمند بوده که می تواند خواص درمانی فراوانی را دارا باشد.

انواع گرده گل

چرا گرده گل مصرف کنیم؟

همانطور که متوجه وجود ترکیباتی خاص در گرده گل خالص گردیدید، باید بدانید که مصرف گرده گل مرغوب و اصل، می تواند خواص مفید دارویی و تغذیه ای را برای تمامی انسان ها دارا باشد و افراد باید از وجود انواع گرده گل های آلوده موجود در بازار نیز آگاه باشند، چرا که عدم مصرف آن بهتر از مصرف گرده گل آلوده می باشد.
شایان ذکر که اگر گرده گل از مراکز معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل خریداری گردد، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • مصرف گرده گل به روند بهبودی بیماران دیابتی کمک شایانی می کند.
  • گرده گل خالص می تواند در جلوگیری از افزایش کم خونی موثر باشد.
  • مصرف گرده گل، به عنوان یک مکمل غذایی مفید و سرشار از پروتئین برای ورزشکاران بوده است.
  • گرده گل در پیشگیری و درمان بیمارهای مربوط به پروستات در مردان مسن، مفید می باشد.

برای خریداری انواع گرده گل عسل ایرانی، در شهر شیراز که امروزه از جمله مناطق مستعد در زمینه پرورش زنبورعسل نام داشته، می توانید با کارشناسان و مشاورین معتبر در این حوزه، ارتباط تلفنی و ایمیل داشته باشید.