آیا می دانید که ژل رویال چه فوایدی را برای پوست صورت انسان ها داشته است؟ آیا از دیگر خواص مصرف ژل رویال و فرآوره های آن آگاهی داشته اید؟
زنبورهای کارگر در کندو عسل، از نقش مهمی برخوردار بوده اند و با فعالیت شبانه روزی خود باید منابع تغذیه ای لازم و مورد نیاز زنبورهای نوزاد، لاروها و زنبور ملکه را تأمین نمایند تا با رشد و تکامل این زنبوها، شاهد تولید فرآورده ای مهم از زنبورعسل، یعنی عسل طبیعی باشیم.
باید گفت که یکی از منابع مهم تغذیه ای برای زنبورهای کندو عسل، ژل رویال بوده که زنبورهای کارگر این ماده سفید رنگ را از دو غده مغزی موجود در سر خود تولید کرده و به داخل کندو آورده اند تا یکی از مهم ترین منابع تأمین نیازهای پروتئنی و ویتامینی کندو عسل، فراهم باشد.
بله ژل رویال که با نام شاه انگبین هم شهرت داشته، از جمله غذاهای اصلی زنبور ملکه محسوب شده که سبب طول عمر 5 تا 6 ساله ی این زنبورها گردیده است و تفاوتی که در جثه و حتی زیبایی و باروری این زنبورها نسبت به دیگر زنبورها وجود داشته، به سبب همین تغذیه از ژل رویال بوده است.
اگر بخواهیم از جمله ترکیبات اصلی و منحصربفرد موجود در ژل رویال را نام ببریم، می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم:

  1. آب.
  2. انواع مواد آلی چون آهن، کلسیم، پتاسیم، فسفر و منگنز.
  3. انواع ویتامین های گروه های A ،B و D.
  4. انواع اسیدهای آمینه و چرب ضروری.
  5. ماده ای ژلاتینی به نام کلاژن.
  6. استیل کولین و ماده ای به نام HAD10.

گفتنی است که وجود این ترکیبات مهم و پرخاصیت در ژل رویال خالص، سبب شده تا امروزه زنبورداران آن را به صورت مایع از کندو عسل خارج کرده و به صورت پودر شده به بازار عرضه داشته اند که مصرف آن برای انسان ها از خواص مفیدی برخوردار بوده است.
شایان ذکر است که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله، نازایی و ناباروی، فشار خون، آلزایمر و سرطان، مصرف ژل رویال توصیه گردیده و بهترین طریقه مصرف آن همراه با عسل طبیعی بوده که در این صورت بهتر و بیشتر جذب خون می گردد.
اما از دیگر خواص مفید مصرف ژل رویال، خواص آن برای پوست صورت انسان ها بوده است که اثرات ثبت درمانی را دارا بوده است. آیا با این فواید آشنایی داشته اید؟

فواید ژل رویال

ژل رویال و پوست صورت

قطعا می دانید که امروزه وجود ماده ای به نام کلاژن در بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی، می تواند اثرات مثبتی را در درمان التهابات پوستی داشته باشد و همانطور که متوجه شدید، یکی از ترکیبات اصلی موجود در ژل رویال نیز، همان کلاژن بوده که منجر به بهره برداری آن در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی گردیده است.
شایان ذکر که علاوه بر وجود کلاژن در ترکیبات ژل رویال، موادی چون تیامین، لسیتین، و انواع ویتامین ها در آن، سبب شده تا این ماده موجب اتصال بافت های پوست، جلوگیری از پیری زودرس پوست و افزایش طول عمر سلول های پوست گردد.
امروزه خرید انواع محصولات زنبورعسل، می تواند از مراکز فروش معتبر در کشور صورت بگیرد تا دغدغه ای پیرامون اصل یا تقلبی بودن آنها و هم چنین گرانی قیمت این محصولات، وجود نداشته باشد.
برای آگاهی و شناخت مراکز معتبر فروشگاهی انواع محصولات زنبورعسل به خصوص ژل رویال ایرانی، می توانید با مشاورین در این حوزه، ارتباطی مستقیم داشته باشید.