آیا می دانید که چگونه موم ورقه ای را تولید می کنند و موارد مصرف آن چه بوده است؟ کدام مراکز فروش معتبر در زمینه فروش انواع موم عسل طبیعی را می شناسید؟
صنعت زنبورداری به قدری اهمیت داشته که هر چه پیرامون فواید و موارد مصرفی انواع فرآورده های آن بحث گردد، باز هم کافی نبوده و شاید شما هم از جمله مصرف کنندگان عسل طبیعی از جمله فرآورده های مشهور و پرخاصیت زنبورعسل نیز بوده اید.
اما باید گفت که علاوه بر عسل طبیعی، که مراحل تولید پیچیده ای را دارا بوده، انواع دیگر فرآورده هایی از زنبورعسل نیز سبب تولید این ماده ارزشمند گردیده اند که به عنوان مثال می توان به موم عسل، گرده گل و ژل رویال اشاره داشت که دو مورد آخر، نقش تغذیه ای مهمی را برای زنبورهای موجود در کندو عسل داشته اند.
موم عسل از جمله فرآورده های بسیار پرکاربرد در صنعت بوده که به واسطه ترکیبات و خواص فیزیکی منحصربفردش، بهره برداری های فراوانی از این ماده ی ارزشمند گردیده است.
موم عسل دارای ترکیباتی چون استرها، اسیدها و انواع کربن های آزاد بوده که به سبب دارا بودن نقطه ذوب بالا و ویژگی های فیزیکی چون، مقاومت بالا در برابر انواع عواملی چون حرارت و رطوبت، امروزه در صنایع گوناگونی، شاهد بهره برداری از این ماده ارزشمند بوده ایم.
در صنایع گوناگون، موم عسل با نام موم ورقه ای و یا موم آج شده شهرت داشته، چرا که توسط دستگاه های تولید موم ورقه ای، تولید شده اند و در صنایعی چون لوازم آرایشی و بهداشتی، داروسازی، غالبسازی، شمع سازی و صنعت غذایی، مورد استفاده قرار گرفته است.
جالب است بدانید که در اکثر زنبورداری های بزرگ، به سبب آنکه تولید موم توسط خود زنبورها، زمان طولانی را لازم داشته و یا اینکه امکان تولید موم در کندو وجود نداشته، برای تولید میزان بیشتری از عسل طبیعی، موم های ورقه ای را در کندو مورد استفاده قرار داده اند.
حال آیا می دانید که علاوه بر صنعت زنبورداری، در دیگر صنابع نام برده شده، از موم عسل چگونه بهره برداری می کنند؟

موم ورقه ای

موم عسل در صنعت

همانطور که متوجه خواص مفید فیزیکی موم عسل گردیدید، امروزه از این ماده ی ارزشمند، صنایع گوناگونی بهره برده اند که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • موم عسل با توجه به اینکه از خاصیت شکل پذیری خوبی برخوردار بوده، می تواند در صنعت غالبسازی، تولید درزها و چاب مورد استفاده قرار بگیرد.
  • موم عسل به عنوان روکش انواع داروها نیز مورد استفاده قرار گرفته و می تواند بلع این داروها را سهل تر نماید.
  • امروزه در صنایع تولید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، از موم عسل بیشترین بهره برداری را نموده اند که توانسته در جلوگیری از مشکلات پوستی نیز موثر باشد.

برای آگاهی از چگونگی خرید و فروش انواع موم ورقه ای عسل، می توانید با مراکز معتبر فروش انواع فرآورده های ناب زنبورعسل، ارتباط داشته باشید.