منبع رویش گیاه آویشن به اصلی ترین رشته کوه ایران یعنی سبلان در
آذربایجان بر می گردد البته این فقط یکی از مکان هایی است که آویشن در آنجا
به خوبی به عمل می آید. از روی آمار فروش حضوری و آنلاین مردم می توان
تخمین زد که عسل آویشن به مراتب از گیاهش مشهورتر است.
در ابتدای صحبت به محل کاشت و رویش آویشن اشاره شد ولی شما باید به آن البرز و حتی دشت های موجود در اطراف تهران را نیز اضافه کنید. این گیاه بعد از شکوفه زدن دارای گل های سفید رنگی می شود که در انتهای ساقه ی آن جا خوش کرده اند و زنبور با مکیدن آنان موفق به تولید عسل آویشن خواهد شد.
اگر به عسل آویشن لقب اکسیر جوانی را بدهیم واقعا حقش است دلیلش این موضوع است که  بدن ما تشکیل شده از سلول های مختلف می باشد و این سلول ها به مرور زمان تحلیل و به نوعی از بین می روند و همین امر باعث ضعیف شدن و پیری خواهد شد حال این عسل با آنتی اکسیدان موجود در خود روند این امر را کاهش می دهد یا حتی در برخی از مواقع از وقوع آن جلوگیری می کند.
سوزش و عفونتی که در هنگام سرما خوردگی برای گلو پیش می آید ده برابر بدتر از این است که مثلا بدن شما دچار ضعف شود یا سرگیجه و بدن درد به سراغتان بیاید همه این ها را می توان تحمل کرد اما گلو درد را به این راحتی نمی توان پذیرفت اگر شما هم در سرما خوردگی به همین شکل که تعریف کردیم از ناحیه گلو عاجز می شوید پس همان روز اول بیماری، با یک چای داغ به همراه عسل آویشن از خود پذیرایی کنید متوجه تاثیر آن تا بیست و چهار ساعت بعد خواهید شد.
اوایل فصل دوم سال زمان برداشت این عسل در مکان هایی که در بالا ذکر شد می باشد، و در دنیای تکنولوژی هم که خرید آسان شده است و شما به محض برداشت این عسل از دشت ها، می توانید آن را از طریق سایت ها سفارش دهید تا بدستان برسد