گندم سیاه گیاهی که در میان گیاهان به آن بی توجهی خاصی می شود و خیلی به
چشم نمی آید عسل آن فواید دارویی را با خود به دنبال دارد که حتما شما را
ترغیب به مصرفش خواهد کرد.
گیاه مدنظر ما نه به باران و آب و هوای کوهستانی، نه به جنوب و اشعه های قوی خورشیدش، برای رشدش نیاز دارد، در هر زمین بدون امتیاز و قوتی می تواند به حیات خودش ادامه دهد.
از جمله جاهایی که می توان از این گیاه استفاده کرد در مورد افرادی است که دچار اضافه وزن هستند و می خواهند لاغر کنند ولی از طرفی نمی توانند قید شیرینی جات و کیک ها را بزنند، می توانید آرد گندم سیاه را از مغازه ها تهیه نمایید سپس کیک خود را با آن درست کنید اینگونه با خرید یک آرد به صورت های مختلف نفع بردید اولا  آرد نسبت به انواع دیگر پروتتئین بیشتری دارد دوما آنقدر که آرد های دیگر باعث چاقی خواهند شد گندم سیاه ضرری به شما نمی رساند.
اگر هنوز ترغیب به خرید این گیاه و عسلش نشده اید اجازه بدهید هنوز حرف هایمان در مورد این گیاه و عسلش تمام نشده است. تا به حال پیش آمده که در یک سرما خوردگی یا فصل هایی همچون بهار دچار یک سری سرفه های پشت سرهم بشوید که به هیچ عنوان قطع نمی شوند مگر اینکه قرص آنتی هیستامین یا ضد حساسیت بخورید و تازه بعد یک ساعت شاید کمی آرام شوید، عسل آویشن در لحظه ی مصرف، اثرش به مراتب بهتر از قرص نام برده می باشد و به مرور زمان کاملا به آن ها پایان خواهد داد.
این گیاه بخاطر اینکه اصلا رنگ گلوتن را به خود ندیده است پس نه تنها باعث حساسیت نمی شود بلکه دشمن هر گونه حساسیت می باشد.
این ها فقط بخشی از فواید گندم سیاه بود مقالات علمی مختلفی بر پایه ی این گیاه توسط محققان سایر کشور ها منتشر شده است که خواندن آن ها خالی از لطف نمی باشد