یکی از انواع بهترین و مرغوبترین عسل های طبیعی تولیدی در استان اصفهان، عسل یونجه می باشد که امروزه توسط عرضه کنندگان معتبر در سراسر کشور خریدی بدون دغدغه از قیمت و کیفیت را دارا بوده است.
در دنیای امروزی که سلامت انسان ها به سبب وجود  انواع مواد غذایی مضر تحت خطر بوده، قطعا تغییر در رژیم غذایی و جای دادن برخی از مواد غذایی ارزشمند و پرخاصیت، می تواند راهکاری مناسب برای حفظ سلامت انسان ها باشد. حال آیا می دانید که کدام ماده غذایی می تواند در برنامه روزانه شما قرار داشته و خواص منحصربفردی را دارا باشد؟
به جرئت می توان ادعا نمود که از روزگاران کهن تا به امروزه انسان ها نتوانسته ماده ای ارزشمندتر و پرخاصیت تر از عسل طبیعی را پیدا نمایند و از این ماده مفید، در موراد دارویی و تغذیه ای بسیاری بهره برده اند.
بله عسل طبیعی، ماده ای سرشار است از انواع هر آنچه که برای سلامتی و حیات انسان مناسب می باشد و از ترکیبات بی نظیر آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
بیش از 80 درصد ترکیبات عسل طبیعی را مواد قندی مونوساکاریدی چون فروکتوز، گلوکز و ساکارز تشکیل داده اند و دیگر موادی چون املاح معدنی و مواد آلی مانند پتاسیم، مس، روی، آهن و کلسیم، انواع مواد مغذی و ویتامین ها مانند کا و تیامین، کربوهیدرات ها و مقداری پروتئین از ترکیبات بسیار ارزشمند این ماه غذایی و دارویی بوده اند.
حال آیا می دانید که با توجه به خواص بی نظیر عسل طبیعی، کدام تولیدکنندگان در کشور معتبر بوده و چگونه می توان عسلی اصل را تهیه نمود؟

عسل یونجه

تولید عسل در اصفهان

در کشور غنی ایران از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی در کوهستان ها و مراتع بکر خود، تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی و اصل در استان هایی چون اردبیل، کردستان، لرستان، همدان و اصفهان وجود داشته که البته از معدود تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور نیز نام داشته اند.
امروزه در استان اصفهان که یکی از پایگاه های مهم در تولید و صادرات انواع عسل بوده، عسلی مرغوب، اصل و شناسنامه دار با تست در آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی تولید گردیده و در حال حاضر از مراکز معتبر فروش و عرضه کنندگان معتبر آن در بازارهای سراسر کشور، قابل تهیه بوده است.
یکی از انواع عسل های تولیدی در استان اصفهان، عسل یونجه می باشد. آیا می دانید که عسل یونجه چه نوع عسلی بوده و چه خواص مفید درمانی را دارا می باشد؟

عسل یونجه و خواص آن

در ابتدا باید این نکته را ذکر نمود که عسل یونجه یکی از عسل های خوش طعم، دارای رنگ زرد روشن که در اوایل فصل تابستان تا نیمه های آن، برداشت می گردد و اگر بخواهید مناطق رویش آن را بدانید باید گفت که گیاه آن در مراتع استان مرکزی و مخصوصا اصفهان روییده است.
عسل یونجه می تواند خواصی چون آرام بخش و مقوی اعصاب، خونساز و ملین، دارای انواع ویتامین های A و k، مفید برای درمان لرزش های اندام، مفید برای درمان ورم های بدن و درمان اختلالات و دردهای ناشی از دوران قاعدگی را به همراه داشته باشد.