آیا می دانید که گرده گل عسل ایرانی، به چه طریقی در بازار قابل خریداری می باشد؟ آیا فروشندگان معتبر آن را می شناسید؟ چه خواص درمانی از مصرف گرده گل را می دانید؟
قطعا می توان ادعا نمود که یکی دیگر از گرانبهاترین و پرخاصیت ترین فرآورده ای که توسط زنبورعسل از روی گل های انواع گیاهان خوش عطر و پرخاصیت دارویی، جمع آوری می گردد، گرده گل بوده که دارای تنوع گوناگون و رنگ و ظاهر متعددی در فصول مختلف سال، به خصوص در فصل بهار است که به هیچ وجه نمی توان دو گرده گل از دو گیاه متفاوت را از نظر ترکیبات تشکیل دهنده، برابر دانست.
زنبورهای کارگر، با عمل گرده افشانی که بر روی گل های انواع گیاهان صورت داده و اقدام به ذخیره سازی گرده گل در کیسه های مخصوص موجود در پای های خود می نمایند، توانسته اند یکی دیگر از منابع مقوی تغذیه ای برای لاروها و زنبور ملکه را در کندو عسل، تأمین نمایند.
گرده گل اصل و مرغوب، دارای ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و روی، انواع ویتامین ها و اسیدهای آمینه چرب ضروری می باشد که آزمایشات گوناگون بر روی ترکیبات این ماده ارزشمند، آن را به یکی از مکمل های غذایی و با نام غذای کامل در میان انسان ها، تبدیل نموده است.
آیا می دانید که امروزه از گرده گل، به چه صورت های استفاده شده و چه خواص دارویی و درمانی را برای گرده گل اصل برشمرده اند؟

گرده گل ایرانی

گرده گل را چگونه مصرف می کنند؟

زنبورداران در دنیا و همچنین در کشور ما، با استفاده از گرده گیرهایی که در ابتدای مسیر ورود به کندو عسل نصب نموده اند، اقدام به جمع آوری گرده گل اصل نموده که به سرعت در مجاورت هوا خشم می گردد و امروزه شاهد عرضه انواع گرده گل عسل، به صورت هایی چون، گرده گل مخلوط با عسل، پودر گرده گل خالص، گرده گل به همراه ژل رویال و در برخی موارد کپسول هایی از گرده گل هستیم که امروزه در بازارهای فروش محصولات و فرآورده های ناب زنبورعسل، وجود داشته اند.
گفتنی است که بهترین روش مصرف گرده گل، به صورت مخلوط آن با عسل طبیعی و یا آب ولرم می باشد که بهتر است در دو نوبت با فاصله 3 تا 4 ماهه در سال مورد مصرف قرار بگیرد.

گرده گل خالص چه خواصی دارد؟

همانطور که متوجه ترکیبات بی نظیر موجود در گرده گل شدید، باید اشاره داشت که مصرف گرده گل، به هر یک از روش های ذکر شده می تواند خواص مفید دارویی و تغذیه ای را دارا باشد و امروزه دیده شده که ورزشکاران از این ماده بهره برده اند.
اما اگر بخواهیم از خواص درمانی انواع گرده گل مواردی را ذکر نماییم، باید گفت:

  • مصرف گرده گل به سبب دارا بودن درصد قابل توجهی از مینرال روی در ترکیبات خود، توانسته یک منبع شگفت انگیز در جلوگیری و درمان سرطان پروستات در مردان مسن باشد.
  • خاصیت ضدسرطانی گرده گل، به سرطان سینه هم در زنان رسیده و با توجه به دارا بودن اسیدهای چرب ضروری، شاهد درمان ناباروری و نازایی برای مصرف گرده گل نیز، بوده اند.

بنظر می رسد که امروزه با شناخت زنبورداران معتبر و تولیدکنندگان درجه اول در زمینه تولید انواع محصولات زنبورعسل، می توانید گرده گل اصل ایرانی را با قیمت مناسبی هم تهیه نمایید.