آیا می دانید که امروزه یکی از پرخاصیت ترین انواع عسل های تولیدی در هر منطقه، عسل چهل گیاه طبیعی می باشد؟ آیا از شرایط صادرات انواع عسل به خصوص عسل چهل گیاه دماوند، آگاهی دارید؟
مصرف عسل طبیعی و وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، از گذشته های بسیار دور تا به امروزه، همواره بازار صادرات انواع عسل طبیعی را داغ نگه داشته است و افراد بسیاری از خواص درمانی و تغذیه ای انواع عسل طبیعی، بهره لازم را در راستای حفظ سلامت خود، برده اند.
اما همواره مسئله ی مهمی که در میان مصرف کنندگان عسل وجود داشته، نبود یک بازار عرضه مستقیم عسل خوب و باکیفیت بوده و همواره شاهد وجود افرادی سودجو و ناشناخته هستیم که انواع عسل های تقلبی و مصنوعی را روانه بازارهای فروش نموده اند.
اما خوشبختانه امروزه با شناخت تولیدکنندگان معتبر و نمایندگی های عرضه مستقیم انواع مرغوبترین عسل طبیعی ایرانی، می توانید عسلی درجه یک را بدون دغدغه از قیمت و کیفیت آن، خریداری نمایید.
اما یکی از انواع بهترین و مناسب ترین انواع گونه های عسل تولید شده، به خصوص در منطقه مستعد دماوند از لحاظ وجود انواع پوشش گیاهی مفید، عسل چهل گیاه بوده که ترکیبی از انواع عسل های طبیعی و شهد شیرین گل های انواع گیاهان بوده است.
عمدتا عسل چهل گیاهی طبیعی، می تواند ترکیبی از خواص انواع گونه های مختلف عسل مانند، عسل گون گز، عسل آویشن، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل زرشک، عسل شوید و عسل کنار طبیعی بوده است و دارای رنگ، مزه و طعم متفاوتی می باشد.
حال آیا می دانید که خواص عسل چهل گیاه طبیعی، چه مواردی بوده و چگونه می توان، عسل چهل گیاه کوهستان های دماوند را با قیمت مناسبی تهیه نمود؟ امروزه شرایط مناسبی برای صادرات عسل چهل گیاه دماوند، به وجود آمده است.

عسل دماوند

خواص مصرف عسل چهل گیاه

همانطور که متوجه شدید، یک عسل چهل گیاه طبیعی، همانطور که از نامش پیداست، خواص یک تا چند نوع از انواع عسل های طبیعی را با خود به همراه داشته و از این نظر می توان گفت که بهترین نوع عسل طبیعی تولید شده در هر منطقه می باشد.
برای مصرف روزانه به مقدار کافی از عسل چهل گیاه طبیعی، خواص منحصربفرد ذیل را برشمرده اند:

  • عسل چهل گیاه دارای آنزیم هایی چون آمیلاژ و لیپاز بوده و می تواند به هضم آسان غذا کمک شایانی نماید.
  • عسل چهل گیاه تقویت کننده ی معده و دستگاه گوارش بوده و به نوعی ترشحات اسیدی معده را تعدیل می نماید.
  • ضدآسم و ضدسرفه های شدید بوده و معالج کننده میگرن می باشد.
  • ضدپوکی استخوان بوده و به ایجاد خوابی راحت در افراد کمک موثری نموده است.
  • مصرف عسل چهل گیاه، می تواند تصفیه کننده ی خون و کبد در افراد باشد.

امروزه شرایط مناسبی برای صادرات انواع عسل چهل گیاه مرغوب و ناب تولید شده در کوهستان های دماوند به وجود آمده تا تمامی بازارهای کشور، از این نوع عسل طبیعی و ارزشمند، بی نیاز شده باشند.
برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل چهل گیاه دماوند، می توانید با کارشناسان و صادرکنندگان معتبر آن در کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.