آیا تابحال عسل کنار طبیعی را مصرف نموده اید و از خواص آن چیزی می دانید؟ چگونه می توان عسل کنار مرغوب را از بازارهای فروش عسل در جنوب کشور، تهیه نمود؟
عسل از جمله بهترین، خوشمزه ترین و مغذی ترین ماده ی غذایی شناخته شده از روزگاران بسیار کهن تا به امروزه بوده که همواره انسان ها از نقش فزاینده ی آن در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها، بهره برده اند، البته در صورتی که انواع بهترین و طبیعی ترین عسل را در اختیار داشته باشند.
یک عسل طبیعی، که امروزه به طور قطع به یقین می توان ادعا نمود، گونه های مختلفی از آن، توسط شهد شیرین انواع گیاهان دارویی در ماطق بکر کشور ایران تولید گردیده، همه آنچه از مواد و ترکیباتی که برای ادامه حیات انسان مورد نیاز بوده را، دارا می باشد.
گفتنی است که از جمله مواد مهم تشکیل دهنده ترکیبات عسل طبیعی، می تواند به مواد قندی ساده چون گلوکز، فروکتوز و ساکارز با درصدی نزدیک به 80 درصد و همچنین آب، به میزان 17 تا 20 درصد اشاره نمود که به ترتیب توانسته اند عسل را، به انرژی بخش ترین و سخت فاسدترین ماده ی غذایی تولید شده از دامن طبیعت، تبدیل نمایند.
با توجه به اینکه در اکثر مناطق کشور، شاهد رویش انواع گوناگونی از درختان و گیاهان مفید دارویی بوده ایم، آیا می دانید که امروزه یکی از انواع عسل های ناب تولیدی در باغات جنوب کشور، عسل کنار یا عسل سدر طبیعی، بوده است؟ آیا عسل کنار جنوب را مصرف نموده اید؟

عسل کنار طبیعی جنوب

درخت سدر که در باغات استان های جنوبی کشور مانند، فارس، بوشهر و خوزستان، موجود بوده، دارای میوه هایی به نام کنار می باشد که امروزه تولیدکنندگان عسل در این استان ها، اقدام به تولید عسلی موسوم به عسل کنار یا سدر نموده اند.
لازم به ذکر است که عسل کنار، که دارای رنگی کهربایی بوده است، می تواند با مصرف روزانه، بر درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های موجود در افراد موثر باشد که از آن جمله می توان به موارد ذیل، اشاره نمود:

  • بسیاری از متخصصین تغذیه و گوارش، معتقدند که عسل کنار می تواند بر درمان زخم های دستگاه گوارش، بسیار زیاد موثر باشد.
  • مصرف عسل کنار طبیعی، کاهش دهنده میزان کلسترول خون بوده است.
  • عسل کنار سرشار از ویتامین C بوده و می تواند کمبود این ویتامین را در افراد جبران نماید و در درمان سرما خوردگی و آنفلونزا، مفید باشد.
  • با مصرف عسل کنار می توانید بر مشکلات ناشی از کم اشتهایی، غلبه نمایید.

در حال حاضر نمایندگی های معتبر پخش انواع عسل های طبیعی و مرغوب به خصوص عسل کنار تولید شده در جنوب کشور، که با تولیدکنندگان معتبر عسل در استان های جنوبی ارتباط داشته اند، آمادگی عرضه عسلی اصل و کاملا طبیعی را با قیمت مناسبی، داشته اند.