استفاده از عسل طبیعی با روغن زیتون و آب ولرم محلولی ایجاد می کنند که با قرار دادن روی مو ها و پوست سر، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای موها را تامین کرده و باعث نرمی و تقویت مو ها می شود. صادرات عسل برای تولید شامپوی عسل نیز صورت می گیرد.
عسل خالص، طبیعی و باکیفیت، به علت دارا بودن مواد غذایی و دارویی مورد نیاز برای بدن مانند انواع و اقسام املاح، ویتامینها، ترکیبات و آنزیمهای خاص و منحصر بفرد، باعث تقویت ریشه و ساقه ی موها شده و از ریزش آنها جلوگیری می کند.
معمولا هر فرد سالم روزانه حدودأ هفتاد تا هشتاد تار موی خود را از دست میدهد و در صورت بیشتر شدن ریزش مو از این حد، فرد دچار حالت کم مویی و یا حتی تاسی خواهد شد. ریزش مو علل مختلفی دارد که از آن جمله می توان به سوء تغذیه، به هم ریختن تعادل هورمونی و یا استفاده از برخی داروها اشاره نمود.
عسل به علت داشتن ارزش غذایی بالا در صورت گنجانده شدن در برنامه ی غذایی، مواد معدنی موردنیاز برای تغذیه و رشد موها را تامین کرده و علاوه بر تقویت موها از ریزش آنها جلوگیری می کند. همچنین استفاده موضعی از عسل به صورت ترکیب با روغن زیتون بر روی موها قبل از حمام باعث تقویت، استحکام، نرمی و لطافت موها شده و با ضدعفونی کردن پوست سر، باکتری ها و شوره را از بین برده و مانع از ریزش موی سر می شود.
صادرات عسل برای تولید انواع شامپوهای تقویت مو، به کشورهای مختلف جهان، باعث سود آوری و ایجاد ارزش افزوده ی مناسب می گردد لذا تولیدکنندگان عسل می توانند با برقراری تماس با شرکت های صادراتی، محصول خود را به چرخه ی صادرات وارد سازند.

.