امروزه یکی از پایگاه های مهم صادراتی و تولید انواع عسل طبیعی و ممتاز در کشور، استان کردستان می باشد که توانسته نرخ فروش مناسبی را با قیمت مناسب انواع عسل خود، داشته باشد.
تجارت عسل طبیعی و پرورش زنبورهای عسل، امروزه یکی از ارزشمندترین تجارت های دنیا بوده، چرا که بحث پراهمیت سلامت انسان ها در میان بوده است و به طور قطع به یقین می توان گفت که امروزه وجود ماده ای غذایی چون عسل طبیعی در برنامه غذایی انسان ها، بشدت مورد نیاز می باشد.
بله عسل طبیعی، فرآورده ای بی نظیر از زنبورعسل بوده که سرشار از ترکیباتی چون انواع مواد قندی مانند گلوکز و فروکتوز، انواع مواد معدنی و مواد ویتامینی، مقداری کربوهیدرات و پروتیئین و دارای درصد معینی آب بوده که این ماده طبیعی را به پرخاصیت ترین ماده ی غذایی و دارویی تبدیل نموده و تجارتش را به تجارتی پررونق و پرسود.
شایان ذکر است که مصرف انواع عسل طبیعی و ناب تولید شده در کشور، می تواند خواص درمانی فوق العاده ای را دارا باشد و به گفته مشاورین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه مقدار یک قاشق چایخوری از عسل طبیعی، می تواند بر درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روحی انسان ها، غلبه نماید.
خوشخبتانه امروزه استان کردستان به دنبال دارا بودن طبیعتی بکر و استعداد مناسب در مناطق کوهستانی خود، توانسته از تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی و دارویی در کشور لقب بگیرد و آمادگی صادرات انواع عسل ممتاز و درجه یک خود را به دیگر بازارهای داخلی و خارجی داشته است.

عسل تولیدی کردستان

لازم به ذکر است که در استان کردستان با وجود تعداد نزدیک به 165 هزار کلنی زنبورعسل که هم از کندوهای مدرن و هم از کندوهای بومی بهره گرفته شده، چیزی نزدیک به هزار تن انواع عسل طبیعی به طور سالیانه تولید گردیده است که امروزه شاهد صادرات انواع عسل کردستان، به کشور عراق نیز بوده ایم.
از انواع عسل های ناب و ممتاز تولید شده در استان کردستان، می توان به عسل گشنیز، عسل قنقال، عسل آویشن، عسل شوید و عسل گزانگبین اشاره داشت که مصرف هر یک از این نوع عسل ها می تواند خواص منحصربفرد درمانی را دارا باشد.
امروزه شرایط ویژه برای صادرات انواع عسل ممتاز استان کردستان به وجود آمده که در بسته بندی هایی کاملا بهداشتی و عمدتا در ظروف نیم کیلویی و یک کیلویی شیشه ای می باشد و دارای قیمت مناسبی برای صادرات به صورت عمده بوده است.
برای آگاهی از شرایط ویژه صادرات انواع عسل ممتاز کردستان، می توانید با کارشناسان در این حوزه، تماس داشته باشید.