آیا می دانید که یکی دیگر از فرآورده های پرخاصیت زنبورعسل، ژل رویال می باشد؟ کدام فروشگاه ها را در عرضه مستقیم انواع محصولات زنبورعسل به خصوص ژل رویال طبیعی، معتبر بوده اند؟
حتما شما هم هنگامی که به مراکز فروشگاهی انواع عسل طبیعی در جای جای کشور رفته باشید، نام انواع دیگر فرآورده های تولیدی توسط زنبورعسل را دیده و شنیده اید. حال شاید الان این سوال برایتان پیش بیاید که این فرآورده ها، چگونه تولید شده و چه خواصی را داشته اند که در این فروشگاه ها به فروش می رسند؟
ژل رویال یکی از آن دسته فرآورده های ارزشمند زنبورعسل بوده که توسط زنبورهای کارگر با غده های مغزیشان تولید گردیده و مایعی سفید مایل به زرد رنگ می باشد که علاوه بر نقش مهمی که در کندو عسل داشته، امروزه از آن خواص مصرفی بیشماری برای انسان ها نیز بدست آمده است.

ژل رویال در کندوعسل

همانطور که متوجه چگونگی تولید ژل رویال شدید، باید گفت که زنبورهای کارگر با تولید ژل رویال در کندو عسل، تغذیه لاروها تا زمان رشد و تکامل و زنبور ملکه را تا پایان عمر، تأمین نموده اند، چرا که ژل رویال، ماده ای سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامینی، انواع اسیدهای آمینه چرب ضروری، کربوهیدرات ها و پروتئین بوده است.
گفتنی است که ژل گیاهی رویال، نقش عمده ای را در بارور نمودن زنبورهای ملکه داشته و طول عمر بین 5 تا 7 سال زنبور ملکه نیز ناشی از تغذیه این زنبور، از ژل رویال می باشد.
امروزه با توجه به آزمایشاتی که بر روی ترکیبات ژل رویال صورت گرفته، این ماده توانسته خواص منحصربفردی را برای انسان ها نیز داشته باشد و در اشکال گوناگونی در بازار عرضه گردیده است.

ژل رویال طبیعی

ژل رویال و انسان

با توجه به ترکیبات منحصربفردی که ژل رویال دارا بوده است، امروزه در صنایع گوناگونی به خصوص در پزشکی، از ژل رویال موارد مصرفی بیشماری دیده شده است.

  1. از ژل رویال به سبب دارا بودن ترکیباتی چون استیل کولین و HAD10، می توان برای درمان ضعف های اعصاب و مبارزه با سرطان، بهره برد.
  2. شاید مهم ترین کاربرد ژل رویال در پزشکی، درمان نازایی و ناباروری در مردان و زنان بوده که سبب آن وجود اسید آمینه ضروری به نام آرژین در ترکیبات این ماده می باشد.
  3. وجود ماده ای به نام کلاژن در ترکیبات ژل رویال، این ماده را مورد اهمیت در ساخت لوازم آرایشی قرار داده است که منجر به جوانسازی و جلوگیری از پیری و چروکی پوست می گردد.

شایان ذکر است که ژل رویال امروزه به صورت ژل رویال خالص، ژل رویال مخلوط با عسل و کپسول هایی تهیه شده از این ماده وجود داشته است که گفتنی است که بهترین روش مصرف آن، به صورت زیر زبانی می باشد، چرا که سریع تر جذب خون می گردد.
برای تهیه انواع مرغوبترین و باکیفیت ترین محصولات و فرآورده های تولیدی از زنبورعسل، می توانید با فروشگاه های معتبر عرضه مستقیم آنها در سراسر کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.