امروزه شرایط ویژه برای صادرات انواع عسل طبیعی و ممتاز، به خصوص عسل جعفری طبیعی در استان اصفهان به وجود آمده است. آیا از خواص مصرف عسل جعفری چیزی می دانید؟
یکی دیگر از پایگاه ها و مراکز تولیدی و صادراتی انواع عسل ناب و مرغوب تولید شده در کشور، استان اصفهان بوده که امروزه توانسته بخش مهمی از تولید عسل طبیعی و صادرات آن در کشور را بر عهده داشته و دارای تولیدکنندگان معتبر عسل و زنبوردارانی فعال در سطح استان باشد.

تولید عسل
طبیعی و اصل، و وجود آن در برنامه غذایی انسان ها، به قدری اهمیت داشته که امروزه تقریبا از هر نوع گیاهان دارویی مفید موجود در دشت ها و کوهستان های کشور غنی ایران، انواع بهترین و ناب ترین عسل طبیعی تولید گردیده و عسل درجه یک ایرانی، مشهور در دنیا بوده است و همواره شاهد صادرات انواع عسل به کشورهای عربی و اروپایی، بوده ایم.
به جرئت می توان گفت که تجارت عسل و بازار صادرات آن، یکی از پررونق ترین و پرسودترین تجارت های دنیا به شمار آمده و هدفی جز ارتقای سطح سلامت انسان های جامعه را به دنبال نداشته است و چیزی مهم تر از سلامت انسان ها وجود ندارد.
خوشبختانه امروزه استان اصفهان، توانسته در تولید انواع عسل طبیعی، به خصوص عسل جعفری مرغوب، نیاز بازارهای این استان را از وجود بهترین عسل طبیعی به خصوص عسل جعفری، تأمین نماید و شرایط ویژه ای را برای صادرات انواع عسل طبیعی به دیگر بازارهای کشور و بازارهای خارجی، به وجود آورده است.
آیا می دانید که عسل جعفری چگونه تولید شده و چه خواص درمانی را دارا می باشد؟

عسل جعفری طبیعی

گیاه جعفری یکی از انواع گیاهان دو ساله و ادویه ای بوده که دارای گل های ریز سبز رنگی می باشد که تکثیر آن از طریق بذر صورت گرفته و در ایران علاوه بر اصفهان، در شاهرود هم به صورت خودرو، روییده است.
عسل جعفری، که از شهد گل های این گیاه تولید گردیده، در فصل تابستان برداشت شده و می تواند در دسته انواع عسل های دارویی قرار گرفته و خواص منحصربفرد زیر را دارا باشد:
ضدنفخ و اشتهاآور، خواب آور و مقوی مغز و حافظه، مفید برای درمان ناراحتی های طحال و کبد، موثر در درمان گرفتگی عروق، قاعده آور و انرژی زا.
امروزه در استان اصفهان، شرکت هایی بر طبق استانداردها و مجوزهای بهداشتی، اقدام به بسته بندی انواع عسل طبیعی و به خصوص عسل جعفری نموده و آمادگی صادرات آنها را به بازارهای داخلی و خارجی داشته اند.
برای آگاهی از شرایط ویژه و محدود صادرات انواع عسل طبیعی و اصل، می توانید با کارشناسان و مشاورین مربوطه، در ارتباط باشید.