چه روش هایی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی را می شناسید؟ آیا می دانید که امروزه در کدام سایت های معتبر، امکان خرید اینترنتی انواع عسل ایرانی وجود داشته است؟
عسل طبیعی فرآورده ای مقوی و پرخاصیت از زنبورعسل بوده که در زمان های گذشته با نام انگبین میان انسان ها شهرت داشته و بیشتر از خواص تغذیه ای، از خواص فیزیکی عسل در درمان زخم ها و پانسمان نمودن آنها استفاده می شد، چرا که عسل طبیعی، دارای خواص ضدآلودگی، ضدقارچ و ضدباکتری بوده است.
اما امروزه با توجه به اینکه درصد بالایی از افراد جامعه، در معرض تهدید سلامتی خود با ورود انواع مواد غذایی مضر بوده اند، بنظر می رسد که بیش از گذشته مصرف عسل طبیعی، نقش فزاینده ی تغذیه ای و دارویی را برای انسان های جامعه داشته و همواره مصرف خالص ترین نوع آن، مورد توصیه مشاورین تغذیه و گوارش بوده است.
شایان ذکر که بیشتر مصرف کنندگان عادی عسل طبیعی، توانایی تشخیص عسل اصل از تقلبی را نداشته و همواره این نگرانی را با خود هنگام خرید عسل داشته اند. آیا می دانید که چگونه می توان عسل اصل از تقلبی را تشخیص داد؟

عسل ایران

تشخیص عسل اصل

باید گفت که همواره کیفیت عسل طبیعی، از نقش مهمی برخوردار بوده و همواره مصرف کنندگان باید به دنبال تهیه بهترین و خالص ترین عسل باشند تا در بیشترین تأثیرگذاری واقع گردد.
گفتنی است که توسط برخی از فروشندگان باتجربه عسل در بازار، برخی از مواردی چون، کهربایی بودن عسل، کش آمدن عسل، دارا بودن طعم و  رایحه خوش گیاهان در عسل را به عنوان روش هایی تجربی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی، عنوان نموده اند که خب در همه موارد قابل اطمینان نبوده است.
لازم به ذکر است که این موارد ذکر شده می توانند کمک دهنده باشند، اما خب تضمین 100 درصد تشخیص عسل اصل از تقلبی، تنها در آزمایشگاه های کنترل کیفی و تخصصی مواد غذایی امکان پذیر بوده که آن هم تنها توسط تولیدکنندگان معتبر عسل صورت می گیرد.
پس به طور کلی می توان گفت برای آنکه شما مصرف کنندگان عادی عسل، توانایی تشخیص قطعی اصل یا تقلبی بودن عسل را ندارید، بهترین راهکار برای خرید عسلی مرغوب، شناخت مراکز معتبر تولیدی و فروش عسل اصل ایرانی در سراسر کشور بوده است.
خوشبختانه امروزه با توجه به اینکه یکی از بهترین و اقتصادی ترین روش های خرید، به صورت اینترنتی و از سایت های معتبر بوده، شما می توانید انواع عسل ایرانی در خالص ترین نوع خود را که همگی در آزمایشگاه های کنترل کیفی مورد تست واقع شده اند، با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید و هیچ دغدغه ای پیرامون قیمت و کیفیت آن نداشته باشید.