آیا می دانید که در کدام استان های کشور، امر پرورش زنبورعسل و زنبورداری رونق بیشتری داشته است؟ چگونه می توان از قیمت انواع فرآورده های زنبورعسل و خواص آن آگاهی پیدا نمود؟


زنبورعسل
، یکی از موجودات شگفت انگیز آفریده شده الهی بوده که در حال حاضر در اکثر مناطق دنیا، امر زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، به تجارتی مهم و بزرگ تبدیل گردیده که توانسته فرآورده های بسیاری را تولید و نقش مهمی را در سلامت افراد جامعه ایفا نماید.
در کشور ایران هم که یکی از غنی ترین مناطق دنیا در زمینه وجود انواع پوشش گیاهی قوی و انواع گیاهان پرشهد بوده، امر پرورش زنبورهای عسل و تولید فرآورده های آن، امری مهم در راستای ارتقای سطح سلامت انسان ها بوده است.
در کشور ما، استان هایی چون کردستان، لرستان، همدان و اردبیل با توجه به دارا بودن شرایط مساعد آب و هوایی، دارا بودن مراتعی بکر و سرشار از انواع پوشش گیاهی، توانسته اند زنبوردارانی فعال را دارا باشند و انواع فرآورده های مهم این موجود ارزشمند را روانه بازارهای فروش نموده اند.
لازم به ذکر است که استان هایی مانند لرستان و یا همدان، توانسته اند با دارا بودن تعداد قریب به 2000 زنبوردار فعال، چیزی بالغ بر 1500 تن انواع عسل طبیعی و اصل را تولید و پاسخگوی نیاز بازارهای فروش عسل بوده اند.

انواع فرآورده های زنبورعسل

باید اشاره داشت که در حال حاضر شاهد تولید انواع فرآورده های تولیدی توسط زنبورهای عسل مانند عسل طبیعی، ژل رویال، بره موم و موم، بوده اید که همگی آنها توانسته اند با خواص درمانی منحصربفرد خود، مصرف کنندگان جدی را در سراسر کشور دارا باشند.
شایان ذکر است که در امر پرورش زنبورهای عسل، وجود یک کندوی مناسب و دارا بودن تجهیزات لازم برای این امر، می تواند از عواملی موثر در تولید هر چه مرغوب تر انواع فرآورده های زنبورعسل بوده باشد.
برای خرید انواع ناب این فرآورده ها و آگاهی از قیمت فروش آنها، می توانید با کارشناسان در این حوزه در ارتباط به صورت تلفن و یا ایمیل باشید.