در حال حاضر گرده گل که یکی از ارزشمندترین مواد موجود در طبیعت نام داشته، به صورت پودرهایی خالص با قیمت مناسب قابل تهیه می باشد.

گرده گل
یا گرده گل زنبورعسل، یکی از مواد ارزشمند بر روی گل های انواع گیاهان بوده که توسط زنبورهای عسل از انواع گیاهان گوناگون به یکدیگر منتقل گردیده است و خواص منحصربفرد درمانی را دارا بوده است.
شایان ذکر است که گرده گل، دارای ترکیباتی چون انواع مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، انواع مواد مغذی و انواع ویتامین ها بوده که امروزه با ترکیبی از عسل، در بازارهای فروش وجود داشته و می تواند توسط تمامی افراد مورد استفاده قرار بگیرد.
شایان ذکر است که گرده گل توانسته یکی دیگر از انواع مواد تغذیه ای زنبورهای عسل و لاروها باشد و امروزه در بازارهای فروش به صورت  پودرهای بسته بندی شده 100 گرمی به فروش رسیده است و مراکز فروش معتبر در سراسر کشور توانسته اند با ایجاد سایت هایی معتبر نیز، قیمت مناسبی را برای خرید به شیوه اینترنتی برای انواع گرده گل خالص، صورت داده اند.
شایان ذکر است که مصرف گرده گل عسل توانسته خواص منحصربفردی چون تقویت سیستم ایمنی بدن و اعصاب، موثر در کنترل وزن و  موثر در جوانسازی و نرم کنندگی پوست را دارا بوده باشد.