مصرف بره موم بهتر است یا عصاره بره موم؟ آیا می دانید که بره موم از جمله فرآورده های زنبورعسل بوده که خواص ضدسرطانی فراوانی داسته است؟
بره موم در کندو عسل، توسط زنبورهای کارگر تشکیل و تولید شده که ماده ای تیره رنگ و چسبناک موجود در کندو بوده که نقش موثر ضدعفونی کنندگی، تنگ نمودن دریچه های پرواز و ترمیم شکستگی کندوها را داشته است.
بره موم که عمدتا در محل ورود زنبورها به داخل کندو عسل و یا در سقف و دیواره های کندو وجود داشته، امروزه توسط دو روش سنتی و صنعتی جمع آوری شده و مورد استفاده در صنایع گوناگون می باشد.
گفته می شود که بهترین روش جمع آوری بره موم، روش سنتی آن و استفاده از تله بره موم بوده و نصب شده در بالای کندوها بوده که سبب شده تا بره موم در صنایع گوناگونی با کیفیت بالاتری مورد استفاده قرار بگیرد.
گفته می شود که عصاره بره موم که با استفاده از محلول های الکی، آبی و روغنی بدست آمده، دارای مواد موثره ی بیشتری نسبت به خود بره موم بوده و مصرف عصاره بره موم می تواند اثرات درمانی بیشتری را دارا باشد.
امروزه با توجه به انجام آزمایشاتی گوناگون بر روی ترکیبات بره موم، خواص ضدسرطانی بیشماری از آن بدست آمده که می تواند منجر به تولید فرآورده ای چون قرص یا کپسول بره موم گردد.

خواص بره موم

خواص ضدسرطانی بره موم

شایان ذکر است که بره موم ماده ای سرشار از انواع خواصی چون ضدباکتری، ضدانگل، ضدقارچ، ضدالتهاب و ضدپوسیدگی دندان را به همراه داشته و می تواند خواصی مفید جهت تقویت سیستم ایمنی بدن انسان ها داشته است.
به گفته متخصصین و پزشکان، تنها مواد و املاح معدنی و مواد ویتامینی، نمی توانند اثرات مثبت ضدسرطانی را داشته باشند و بره موم با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و افزایش دهندگی سیستم ایمنی بدن، می تواند خواص ضدسرطانی بسیاری را دارا باشد که می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • اثرات ضدالتهابی.
  • اثر ترمیم بافت های آسیب دیده.
  • اثر محافظت از شیمی درمانی و پرتو درمانی.
  • اثر مفید در تشکیل غیر طبیعی رگ های خونی.

لازم به ذکر است که وجود ترکیباتی چون اسید کافئیک، کریسین، اسید سینامیک و  تریست در بره موم، خواص ضدسرطانی خاصی را به این ماده ارزشمند بخشیده است.
امروزه شرکت هایی معتبر توانسته اند با تولید فرآورده ای چون کپسول بره موم، توانسته اند اثرات مثبت درمانی پیرامون سرطان را برای افراد داشته باشد و البته درمان برخی از مشکلات گوارشی هم از مصرف آن گزارش شده است.
برای تهیه انواع بره موم و عصاره بره موم خالص، می توانید با نمایندگی های معتبر فروش محصولات ناب زنبورعسل در کشور، ارتباط  داشته باشید و این محصول را با قیمت مناسبی خریداری نمایید.