آیا می دانید که زهر خشک زنبورعسل هم خواص درمانی مفیدی داشته است؟ چگونه می توان زهر خشک زنبورعسل را با قیمت مناسبی خریداری نمود؟
با گذشت زمان همواره انسان ها از خواص بسیار شگفت انگیز آفرینش مهم الهی یعنی زنبورعسل، آشنا می گردند که امروزه صنعت زنبورداری را یکی از صنایع فوق العاده مفید در راستای حفظ سلامت انسان ها شناخته اند.
آیا می دانید که می توان زهر خشک زنبورعسل را هم از جمله فرآورده های زنبورعسل دانست که خواص درمانی مفیدی را دارا بوده است؟
بله امروزه زنبورداران با استفاده از دستگاه های مخصوص زهرگیری از زنبورعسل، بدون هیچ آسیبی به زنبورها، اقدام به استخراج زهر زنبورها نموده اند که هم خاصیت اسیدی و هم خاصیت بازی داشته اند و به سرعت در معرض هوای محیط، خشک می گردند.
زهر زنبورعسل که از همان روزهای آغازین تولد زنبورها تشکیل شده، مایعی زرد رنگ و تلخ مزه ای بوده که بیشترین ترکیب تشکیل دهنده آن آب بوده و ببش از 8 نوع پروتئین را در ترکیباتش داشته است.

ترکیبات و خواص زهر زنبورعسل

انجام آزمایشاتی بر روی ترکیبات زهر زنبورعسل، نشان دهنده ی ترکیباتی بی نظیر از این ماده بوده که می تواند اثرات درمانی مفیدی داشته باشد و امروزه از آن در تولید دارو هم استفاده شده است.
ترکیبات زهر زنبورعسل مطابق ذیل بوده است:

  • در زهر زنبورعسل آمین های بیوژنیکی چون دوپا مین و لکورتین بدست آمده است.
  • زهر زنبورعسل دارای آنزیم هایی چون هیا لورونیداز و اسید فسفا تاز می باشد.
  • این ماده ارزشمند دارای پپتیدهایی چون ملیتین، MCD و سکا پین بوده است.
  • دارای انواع مواد معدنی مانند کربن، نیتروژن، گوگرد، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر.
  • دارای بیش از 20 جز فرار در ترکیبات شیمیایی خود که با نام فرومن مشهور بوده اند که از جمله مهمترین این ترکیبات می توان به Iso pentanol اشاره داشت.

با توجه به ترکیباتی که از زهر زنبورعسل بدست آمده، امروزه این ماده در درمان بسیاری از دردهای مفصلی در صنعت پزشکی و همچنین به عنوان یک ماده ی اولیه در انواع داروها در صنعت داروسازی استفاده شده است.
گفتنی است که یکی از اثرات درمانی فوق العاده ی زهر زنبورعسل، درمان بیماری با علت نامعلوم MS بوده که آزمایشات گوناگونی بر روی افراد مختلف، اثرات مثبت درمانی این ماده ی ارزشمند را آشکار ساخته است.
برای تهیه زهر خشک زنبورعسل با قیمت مناسب، می توانید با مراکز معتبر فروش انواع محصولات زنبورعسل در سراسر کشور، ارتباط مستقیم داشته باشید.