گرده گل را چگونه جمع آوری می کنند؟ آیا از خواص درمانی مصرف گرده گل چیزی می دانید؟ بهترین روش مصرف آن به چه صورت بوده است؟
حتما می دانید که جمع آوری گرده گل از روی پرچم گل های گیاهان دارویی مفید، کاری دشوار بوده، اما باز هم صنعت زنبورداری به کمک این امر آمده و زنبورهای کارگر نقش فزاینده ای را در جمع آوری انواع گرده گل داشته اند.
بله زنبورهای کارگر با عمل گرده افشانی خود بر روی گل های گیاهان پرشهد و مفید دارویی، اقدام به ذخیره سازی گرده های گل در کیسه های موجود در پاهای عقب خود می کنند و آنها را با خود به داخل کندو عسل آورده تا یکی یگر از منابع تغذیه ای لاروها و زنبور ملکه را تأمین نمایند.
لاروها و زنبورهای نوزاد موجود در کندو های عسل، بدون تغذیه از گرده گل نمی توانند به ادامه حیات خود بپردازند و وجود گرده گل به عنوان یک غذای کامل و سرشار از ترکیباتی چون انواع پروتئین ها، مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای آمینه، می تواند نقش فزاینده ای در رشد و نمو زنبورهای نوزاد داشته باشد.
حال آیا می دانید که زنبورداران چگونه گرده گل را جمع آوری می کنند؟ گرده گل چگونه در بازارهای خرید و فروش محصولات زنبورعسل وجود داشته و چگونه صرف می گردد؟ خواص درمانی مصرف آن چیست؟

چگونگی جمع آوری گرده گل

 همانطور که متوجه شدید، زنبورهای کارگر با جمع آوری گرده گل از روی گل های گیاهان، آنها را در کیسه های ذخیره گرده در پاهای عقب خود، ذخیره نموده و جهت تغذیه ی زنبورهای نوزاد به داخل کندو آورده اند.
زنبورداران با نصب تله گرده گیرهایی در مسیر ورود زنبورهای کارگر به داخل کندو، اقدام به جمع آوری گرده گل می نمایند که بلافاصله بعد از جمع آوری اقدام به خشک نمودن آن کرده تا ترکیبات منحصربفرد خود را از دست ندهد.
امروزه گرده گل به صورت پودرهایی خالص در بازار عرضه گردیده که گفتنی است گاهی مخلوط با عسل طبیعی یا ژل رویال هم به فروش رسیده و بعضا کپسول ها و مکمل های غذایی هم از این ماده مفید، عرضه شده است.
گفتنی است که بهترین طریقه مصرف گرده گل، مخلوط پودر گرده گل همراه با عسل طبیعی بوده که توصیه شده در دو نوبت در سال مصرف گردد.

حواص گرده گل

خواص درمانی گرده گل چیست؟

با توجه به ترکیباتی که گرده گل دارا بوده، می توان برای مصرف این ماده ارزشمند، خواص درمانی ذیل را برشمرد:

  1. گرده گل مملو از مواد معدنی خصوصا روی بوده و می تواند یک داروی فوق العاده برای درمان سرطان پروستات باشد.
  2. گرده گل به عنوان یک غذای کامل و سرشار از پروتئین های کافی، می تواند یک مکمل غذایی مناسب برای ورزشکاران باشد.
  3. مصرف گرده گل اثرات مثبتی را در کاهش میزان قند خون و بهبود علائم مربوط به دیابت داشته است.

برای تهیه گرده گل خالص و اصل زنبورعسل ایرانی، می توانید از طریق ارتباط داشتن با مراکز معتبر فروش محصولات زنبورعسل، اقدام کنید و خریدی مطمئن را تجربه نمایید.