با توجه به اینکه عسل لرستان، مرغوبترین عسل ایرانی نام گرفته، آیا می
دانید که مصرف عسل طبیعی، چه خواص دارویی و درمانی را دارا بوده است؟
بدون شک هیچ انسانی نمی تواند از نقش فزاینده مصرف عسل در سلامت بدن، چشم پوشی نماید، چرا که عسل حاوی ترکیباتی بوده که همگی می توانند از مواد مورد نیاز و حیاتی بدن انسان باشند.
عسل سرشار از ترکیباتی چون کربوهیدرات ها به میزان 4 تا 5 درصد، آب 17 درصد، مالتوز 7 درصد، املاح معدنی، ویتامین و آنزیم 5 تا 7 درصد، و انواع قندهای ساده مونوساکاریدی چون فروکتوز به میزان 38 درصد، گلوکز 31 درصد و 5 درصد ساکارز بوده است.
نکته ی مهمی که پیرامون ترکیبات عسل وجود داشته، وجود درصد معینی آب در ترکیبات آن بوده که تحت شرایط اقلیمی و آب و هوا این درصد متفاوت بوده و در مناطقی که میزان رطوبت بالا هست، درصد آب موجود در عسل هم بیشتر می باشد.
همانطور که متوجه شدید، عسل سرشار از انواع مواد مهم و حیاتی مورد نیاز بدن انسان بوده، اما حال سوال اینجاست که خواص دارویی و درمانی عسل چه بوده است؟

خواص درمانی عسل طبیعی

گفتنی است که در دنیای امروزه که وجود انواع مواد مضر و شیمیایی، سلامت انسان ها به خطر انداخته، مصرف روزانه حتی مقدار کمی عسل طبیعی، می تواند خواص منحصربفردی را دارا باشد.

  • مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند کلیه را ضدعفونی کند و در دفع سنگ کلیه و مثانه بسیار زیاد موثر بوده است.
  • به سبب دارا بودن املاح معدنی مانند آهن و کلسیم، برای جلوگیری از افزایش کم خونی در بیماران دارای کم خونی، مفید بوده است.
  • با مصرف عسل قبل از خواب، می توان به پاکسازی کبد و ایجاد خوابی راحت کمک شایانی نمود.
  • عسل ضدمیگرن، ضد پوکی استخوان و افزایش دهنده شیردهی مادران بوده است.

اما یکی از مهم ترین مواردی که مصرف کنندگان عسل باید به آن توجه نمایند، مصرف عسلی اصل و طبیعی بوده و باید این نوع عسل را از مراکز فروشگاهی معتبر خرید نمایند.
لازم به ذکر است که استان لرستان، به سبب دارا بودن طبیعتی غنی از انواع پوشش گیاهی گیاهان دارویی و مفید، توانسته با پرورش تعداد نزدیک به یک هزار و 800 زنبوردار و تولید سالیانه بیش از 1500 تن عسل، جایگاه مناسبی را در زمینه تولید عسلی مرغوب در کشور دارا باشد.
ارتباط با کارشناسان و نمایندگان عرضه عسل لرستان، شما را به عسلی اصل و کاملا طبیعی خواهد رساند و به نوعی ضامن سلامت شماست.