وقتی نام زرشک می آید کدام خواص دارویی اش نظر شما را جلب می کند،
اصلا از زرشک به چه شکل هایی استفاده می کنید؟ آیا می دانید که زرشک و عسل
بدست آمده از آن، همانند قرص های سرماخوردگی برای بدن عمل می کنند؟
شکوفه هایی با رنگ زرد بر روی یک درختچه ای با قد متوسط در فصل پاییز رفته رفته قرمز رنگ می شوند و تبدیل به میوه ای نام آشنا به نام زرشک خواهند شد. زرشک با توجه به مزه ی ترشش شاید کسی باور نکند که برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرما خوردگی در فصل های پاییز و زمستان مفید است ولی زرشک این ویژگی را دراد زیرا در درون خود نیروگاهی عظیم از ویتامین B می باشد.
عسل بدست آمده از زرشک دارای یک شاخصه کلیدی و مهم می باشد که آن را از دیگر عسل های جدا می کند فکر می کنید این شاخصه چیست؟
همه ی عسل ها کمی آب را در درون خودشان دارند ولی در وجود این عسل میزان بسیار ناچیزی از آب را می توانید پیدا کنید. این عسل تجویز پزشکان است برای کسانی که دچار کبد ها و قلب های ضعیفی هستند. در بیمار هایی که بر اثر عفونت بدنشان واکنش نشان داده و تب کرده اند پیشنهاد می شود حتما نوشیدنی گرمی که این عسل در آن حل شده باشد را هر روز در وعده های مختلف میل کنند زیرا در پایین آوردن تب، عسل زرشک می تواند به خوبی عمل کند و اگر عفونتی هم در بدنتان موجود باشد تا حد ممکن در کنار آنتی بیوتیک های تجویز شده می تواند عملکرد مثبتی را ارائه دهد.
اگر از مزه ی عسل زرشک خوشتان نیامد حداقل در طول هفته چندین بار سعی بر استفاده از خود زرشک به شکل های مختلف مانند آب زرشک داشته باشید