آیا عسل سفید به معنای خام بودن عسل می باشد؟ به نظر شما سفید بودن عسل
باعث می شود که قیمت گذاری خودش را، بالاتر از سایر عسل ها ببرد؟ در ایران
عسل سفید حاصل شهد چه گیاهانی می باشد؟
با وجود تمام مقالات علمی ثابت شده  از چند دهه ی گذشته تا الان در مورد اینکه رنگ عسل تاثیری بر میزان مواد معدنی موجود و طبیعی بودن آن ندارد هنوز عده ای بر روی نظریه ی اشتباه خود پافشاری می کنند که عسل سیاه رنگ یا تیره تر بهتر است و خاصیت بیشتری را دارد.
بگذارید با یک مثال توضیح دهیم رنگ عسل اقاقیا شفاف است یا تقریبا به زلالی آب تشبیه شده است ولی این موضوع چیزی از بو و مزه ی آن کم نکرده است تازه برعکس میزان آنتی اکسیدانی که در این عسل اندازه گیری شده است به مراتب از عسل های تیره بیشتر است.
تعداد گیاهانی که زنبور با مکیدن شهد آن ها بتواند عسلی به رنگ سفید تولید کند کم است فقط چند نوع گیاه خاص مانند شبدر، اقاقیا، مریم گلی و … می باشد.
در مورد تاثیر این عسل ها بر روی بدن تحقیقاتی شده است و به این نتیجه رسیده اند که عسل های سفید تاثیر باورنکردنی بر روی عملکرد مولکول های مخرب با نام علمی رادیکال آزاد دارند مولکول هایی که یکی از عوامل اولیه تشکیل سرطان در ناحیه های مختلف بدن هستند.
قیمت این عسل ها فرقی با عسل های رنگ متضاد خود یعنی سیاه ندارند و در همان محدود های قیمتی تعیین شده به فروش می رسند.
در مورد عسل بالا اگر بتوانید به طور خام آن را تهیه کنید خیلی بهتر خواهد بود، به دلیل اینکه به هر حال در حین بسته بندی و پاستوریزه شدن نه تمامی املاح و مواد مفید ولی برخی را از دست داده اند