آیا تا به حال در هنگام خرید عسل به نام چهل گیاه برخورد کرده اید؟ این نوع عسل ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارد. خوشبختانه چه در شهر بزرگی همانند تهران و یا در سایر شهرستان های کوچک می توان آن را تهیه نمود.
شاید عموم مردم ندانند انواع مختلف عسل را به چه صورت نام گذاری می کنند. نام گذاری عسل به شکل های مختلف صورت می گیرد مثلا ممکن است عسل برحسب منطقه نام گذاری شود مانند عسل اردبیل، یا اینکه بر اساس فصلی که در آن عسل برداشت می شود، در مورد عسل چهل گیاه باید گفت به دلیل اینکه بهار فصلی با تنوع گل ها و گیاهان مختلف می باشد زنبور از تمام آن ها تغذیه می کند و مشخص نیست شهد دقیقا از چه گلی گرفته شده است  در نتیجه به نام چهل گیاه شناخته یا معروف است. اما این عسل چه کاربرد ها و فوایدی را در خود جا داده است؟

فواید عسل چهل گیاه
این عسل همانند عسل های دیگر یک نوع درمان برای برخی از بیماری ها می باشد برای مثال اگر از فشار خون بالا رنج می برید حتما این عسل را برای مصرف روزانه ی خود قرار دهید همچنین در هنگام دردهای استخوانی یا مفاصلی این عسل توصیه می شود.
قیمت این عسل با توجه به کیفیت  یا درجه ی خالص بودن آن متفاوت می باشد ولی شما به راحتی این عسل را حتی می توانید از اینترنت تهیه نمایید و فرقی نمی کند چه در تهران با تمام امکانات باشید یا شهرستان ها، این عسل به راحتی به شما می رسد