آیا می دانید که عسل مرکبات، چه خواص درمانی را دارا می باشد؟ چگونه می توان عسل مرکبات شمال را با قیمت ارزانتر و کیفیت تضمین شده خریداری نمود؟
باید بدانید که مرکبات از جمله انواع میوه های نیمه گرمسیری بوده که شامل میوه هایی مانند پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی و گریپ می باشند و کشور ایران یکی از مراکز و پایگاه های مهم در تولید و صادرات انواع مرکبات در دنیا بوده که می توان به استان مازندران در شمال کشور اشاره نمود.
البته لازم به ذکر است که امروزه در استان های جنوبی کشور مانند فارس، خوزستان و بوشهر هم انواع مرکبات تولید و صادراتی را دارا بوده است.
حال زنبورداران و تولیدکنندگان عسل در استان های شمالی کشور به خصوص مازندران، توانسته اند در فصل بهار، عسلی موسوم به عسل مرکبات را تولید و روانه بازارهای فروش نمایند. آیا می دانید که عسل مرکبات چه خواص درمانی را دارا می باشد؟

عسل شمال

خواص مصرف عسل مرکبات

لازم به ذکر است که عسل مرکبات، سرشار از انواع ترکیباتی مانند ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، بتاکاروتن و پتاسیم می باشد که با مصرف روزانه به مقدار 70 گرم در روز، می تواند خواص درمانی ذیل را دارا باشد:

  • تصفیه خون و کاهش کلسترول های مضر.
  • ضدقارچ و ضدباکتری.
  • مفید در درمان سرطان های ناشی از دستگاه گوارش.
  • اشتهاآور و درمان بیماری های عفونی.
  • مفید برای ناراحتی های کیسه صفرا.
  • مفید برای رفع سکسکه و درمان ورم های بدن.

با توجه به اینکه همواره توصیه شده تا انواع عسل طبیعی و اصل را از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید، باز هم افرادی وجود داشته اند که قیمت را فدای کیفیت پایین انواع عسل های تقلبی و مصنوعی موجود در بازار نموده اند و حتی از عوارض مصرف برخی از آنها هم اطلاعی نداشته اند.
شایان ذکر است که مصرف عسل، در صورتی می تواند خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای را دارا باشد، که عسلی خالص و کاملا طبیعی بوده و امروزه تهیه آن به جز از مراکز خرید معتبر، امکان پذیر نبوده است.
برای خرید انواع عسل مرکبات مرغوب و ناب شمال کشور، می توانید با کارشناسان و نمایندگان مراکز خرید معتبر، ارتباط داشته باشید.