آیا می دانید که کدام یک از انواع گونه های مختلف عسل طبیعی و خالص، فواید درمانی بی نظیری را دارا بوده اند؟ چگونه می توان با قیمت مناسبی، عسل طبیعی و اصل را خریداری نمود؟
به جرئت می توان ادعا کرد که امروزه به سبب مشغله ی فراوانی که بسیاری از افراد در زندگی خود داشته اند، با مواردی چون عدم تحرک کافی و روی آوردن به انواع مواد غذایی آماده مانند فست فودها، مواجه گردیده اند که هر یک از این موارد، به شدت سلامت انسان ها را تحت تأثیر خود قرار داده است.
آیا می دانید که با جایگزین نمودن برخی از انواع مواد غذایی پرخاصیت و مفید، می توانید کمی از نگرانی پیرامون عدم حفظ سلامت خود، بکاهید؟ آیا تابحال عسل طبیعی را مصرف نموده و با خواص آن آشنایی داشته اید؟

عسل طبیعی ارزشمندترین ماده غذایی

عسل طبیعی، یکی از فرآورده های مقوی، مغذی و خوشمزه تولید شده توسط شهد شیرین انواع گل های گیاهان دارویی بوده که توسط موجود ارزشمند آفرینش الهی به نام زنبورعسل، تولید گردیده و همواره انسان ها از زمان های گذشته تا به امروزه، از این ماده ی مفید گیاهی و طبیعی، بهره های زیادی را برده و بدون شک نمی توان از نقش فزاینده ی آن در سلامت انسان ها، چشم پوشی نمود.
یک عسل طبیعی، مملو از ترکیبات بی نظیری چون مواد آلی و معدنی، مانند آهن، منگنز و کلسیم، انواع ویتامین ها مانند K ،C ،B1 ،B2 ،B6، تیامین و ریبوفلاوین و اسید اسکوربیک، کربوهیدرات و کمی پروتئین می باشد که تمامی این ترکیبات، از مواد مورد نیاز و ضروری بدن انسان ها برای ادامه حیات او بوده اند.
گفتنی است که در حال حاضر در کشور، انواع عسل های طبیعی از شهد گل های گیاهان مفید دارویی، تولید گردیده که هر یک از آنها، می توانند خواص درمانی منحصربفردی را برای انسان ها دارا باشند و مصرف روزانه عسل طبیعی، مورد توصیه اکثر مشاورین تغذیه و گوارش بوده است.
حال آیا با انواع بهترین و پرخاصیت ترین گونه های عسل درمانی و دارویی، آشنایی داشته اید و از خواص آنها چیزی می دانید؟

عسل درمانی

انواع عسل درمانی

همانطور که متوجه شدید، در کشور غنی ایران از لحاظ وجود انواع گیاهان دارویی مفید در مراتع و کوهستان های مناطقی چون لرستان، اردبیل، همدان، کردستان، اصفهان و خوزستان، شاهد تولید انواع عسل های طبیعی و دارویی مفیدی بوده ایم.
عسل گون، یکی از انواع عسل های دارویی بوده که در بیشتر مناطق ایران برداشت شده و می تواند خواص درمانی بسیاری را دارا باشد که مهم ترین آن، خونسازی و عسلی مفید برای بیماران داری کم خونی، بوده است.
گونه ی دیگر از انواع عسل های درمانی، عسل آویشن طبیعی بوده که با دارا بودن انواع ترکیبات و ویتامین های مفید، از مناسب ترین انواع عسل های طبیعی برای بیماران دیابتی بوده که تنها افرادی هستند که در مصرف عسل، دارای محدودیت هایی بوده اند.
شایان ذکر است که دیگر انواع عسل های طبیعی و درمانی مانند عسل زرشک، عسل چهل گیاه، عسل بابونه، عسل آفتابگردان، عسل کنار، عسل گشنیز، عسل جعفری، عسل عناب، عسل سیاه دانه و بسیاری دیگر از انواع عسل های درمانی که به طور کلی می توان خواص درمانی ذیل را برای آنها برشمرد:

  • مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند تقویت کننده ی بینایی و تقویت کننده ی حافظه و مغز باشد.
  • مفید برای درمان ناراحتی های قلبی، گوارشی و کلیه بوده و درمان کننده دردهای مفصلی می باشد.
  • ضدتشنج و ضدصرع بوده و می تواند در درمان سرفه های شدید و تنگی های نفس، موثر باشد.
  • ضدمیگرن و درمان کننده سردردهای ناشی از سرماخوردگی بوده است.
  • کاهش دهنده فشار خون، افزایش دهنده میل جنسی و ازدیادکننده شیردهی مادران بوده است.

این موارد تنها بخشی از خواص مفید انواع عسل های درمانی می باشد و به گفته متخصیص و مشاورین تغذیه، عسل طبیعی می تواند در صبحانه، میان وعده های غذایی و حتی قبل از خواب نیز مصرف گردد تا خواص منحصربفردش را آشکار نماید.
در بازارهای امروزی فروش عسل در کشور، عمدتا مصرف کنندگان بسیاری به دنبال تهیه انواع عسل دارویی و درمانی با قیمت مناسب و البته کیفیت مطلوبی بوده اند که این امر تنها با شناخت تولیدکنندگان و مراکز فروش معتبر امکان پذیر می باشد.
برای آگاهی از لیست قیمت انواع عسل های دارویی و گیاهی، می توانید با کارشناسان و عرضه کنندگان معتبر عسل در سراسر کشور، ارتباط مستقیمی داشته باشید.