آیا می دانید که امروزه انواع عسل درجه یک ایرانی، به بازارهای خارجی هم صادرات شده است؟ انواع عسل ناب تولیدی در کشور، با چه شرایط ویژه ای به کشور روسیه هم صادرات می گردد؟
اهمیت تولید انواع عسل طبیعی و خالص، به واسطه ی خواص و ترکیبات منحصربفرد این ماده ی غذایی و دارویی، تولیدکنندگان و مراکز صادراتی کشور را به فعالیتی هر چه بهتر و بیشتر در این زمینه مجاب نموده و خوشبختانه امروزه شاهد صادرات انواع عسل ناب ایرانی به کشورهای خارجی بوده ایم.
امروزه اگر بخواهیم از تولیدکنندگان معتبر انواع عسل طبیعی در کشور نام ببریم، باید به استان هایی چون اردبیل، لرستان، کردستان، خوزستان، همدان و اصفهان اشاره کنیم، که در حال حاضر از معدود تولیدکنندگان معتبر عسل در کشور نام داشته اند.
خوشبختانه کشور غنی ایران از لحاظ دارا بودن تنوع بسیار فراوان در پوشش گیاهی مناطق گوناگون، می توان این انتظار را در آینده ای نه چندان دور داشت که ایران، به یکی از قطب های مهم در تولید بهترین و مرغوب ترین انواع عسل طبیعی در دنیا تبدیل گردد، همانطور که امروزه این امر نیز میسر شده و شاهد صادرات انواع عسل درجه یک ایرانی به دیگر بازارهای کشورهای اروپایی و عربی بوده ایم.

عسل درجه یک

صادرات عسل ایرانی به کشورهای خارجی

همانطور که متوجه مرغوبیت عسل تولیدی در کشور ایران شدید، امروزه از استان هایی مانند لرستان، اردبیل و حتی کردستان، انواع عسل های طبیعی و گیاهی به کشورهایی چون عراق، امارات و ترکیه صورت گرفته و در حال حاضر کشور ایران آمادگی صادرات انواع عسل به کشور روسیه را داشته است.
انواع عسل تولیدی در کشور ایران می تواند عسل گون گز، عسل آویشن، عسل کنار، عسل مرکبات، عسل گشنیز، عسل اکالیپتوس، عسل اقاقیا و غیره باشد که هر یک از آنها خواص منحصربفرد درمانی و دارویی را برای انسان ها به همراه داشته اند.
در حال حاضر شرکت هایی معتبر در کشور، اقدام به بسته بندی انواع عسل طبیعی در شرایطی کاملا ایده آل و به صورت استاندارد نموده اند و مانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، امروزه شاهد بسته بندی انواع عسل در ظروف شیشه ای در وزن های نیم کیلویی و یک کیلویی بوده ایم.
شایان ذکر است که امروزه استفاده از ظروف پلاستیکی هم به سبب ارزانتر بودن، در دنیا متدوال تر گردیده و از این نوع ظروف هم برای بسته بندی عسل طبیعی در کشور ایران، بهره برده اند.
در حال حاضر مراکز صادراتی کشور، آماده صادرات انواع عسل های طبیعی ایرانی به دیگر کشورها و به خصوص کشور روسیه بوده اند و شرایط مناسبی را برای این امر به وجود آورده اند.
صادرکنندگان و تجار فعال در این صنعت تولید و عرضه انواع عسل ایرانی در کشور و خارج از کشور، می توانند با ارتباط داشتن با نمایندگان و کارشناسان باتجربه در این امر، از شرایط مناسب صادرات انواع عسل ایرانی، آگاهی پیدا نمایند.