آیا می دانید که عسل کنار یا عسل سدر می تواند خواص درمانی مفیدی را دارا باشد؟ کدام استان ها در تولید عسل سدر پیشتاز بوده اند؟ آیا امکان خرید اینترنتی این عسل وجود داشته است؟
اگر این سوال را از مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی پرسیده باشید که چه چیزی برایشان در خرید عسل مهم بوده، بی شد پاسخ آنها قیمت عسل نبوده، بلکه آنها خواهان خریداری عسلی باکیفیت و کاملا طبیعی بوده اند و شاید بهتر باشد که اینگونه عنوان نمود، آنها کیفیت عسل را به هیچ عنوان فدای قیمت نمی کنند و حتی حاضرند هزینه ی خوبی برای تهیه عسلی اصل، کنند.
بله عسل اصل و طبیعی، عسلی شامل ترکیباتی بی نظیر برای حفظ سلامت انسان ها بوده و به هیچ عنوان نمی توان نقش فوق العاده عسل طبیعی در ارتقای سطح سلامت انسان ها با توجه به وجود انواع مواد غذایی مضر را نادیده گرفت.
امروزه در بسیاری از استان های کشور، گونه های خاصی از انواع گیاهان دارویی روییده است که همواره زنبورداران از نواحی گوناگون کشور را وادار به بردن کلنی های زنبورعسل خود به آن مناطق می نماید تا عسلی مرغوب و درجه یک را تولید و روانه بازارهای داخلی خود نمایند.
آیا می دانید که یکی از درختان معروف روییده شده در استان های جنوبی کشور، درخت سدر بوده که امروزه زنبورداران معتبر در استان های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان اقدام به تولید عسل از میوه های این درخت با نام میوه کنار، نموده اند؟

عسل سدر

آشنایی با عسل سدر طبیعی

همانطور که متوجه شدید، در استان های جنوبی کشور، از درخت سدر عسلی تحت نام عسل سدر یا عسل کنار تولید شده که از خواص منحصربفردی برخوردار می باشد.
گفتنی است که درخت سدر دارای میوه های تخم مرغی شکل به نام کنار بوده که سرشار از ویتامین C و انواع مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر می باشد و جالب است بدانید که درصد ویتامین C موجود در میوه کنار از پرتقال نیز بیشتر است.
استان هایی چون خوزستان و بوشهر، دارای تولیدکنندگانی معتبر از عسل سدر یا عسل کنار بوده اند که توانسته اند با مجهز بودن به آزمایشگاه های تست مرغوبیت عسل، عسلی مرغوب و شناسنامه دار را روانه بازارهای فروش نمایند.
شایان ذکر که برای مصرف عسل سدر طبیعی، می توان خواص درمانی ذیل را نام برد:

  • عسل سدر یکی از عسل های مفید برای رشد کودکان بوده است.
  • مصرف عسل سدر می تواند در درمان زخم معده و برطرف نمودن کرم معده و روده بسیار زیاد موثر باشد.
  • عسل سدر یکی از مفیدترین عسل های شناخته شده برای تقویت قوای جنسی بوده است.
  • این عسل، فعال کننده حافظه بوده و برای افرادی که دارای مشکلات کیسه صفرا بوده اند نیز مفید می باشد.

شما عزیزان می توانید بهترین و مرغوبترین عسل سدر طبیعی تولید شده در جنوب کشور را از طریق سایت های معتبر اینترنتی و با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید.