آیا می دانید که جایگاه عسل تولیدی در کوهستان های استان اردبیل در میان دیگر تولیدکنندگان عسل چیست؟ صادرات انواع عسل مرغوب اردبیل توسط کدام مراکز معتبر صورت می گیرد؟
در حال حاضر نقش فزاینده ی مصرف عسل طبیعی و خالص در زندگی روزمره انسان ها و ارتقای سطح سلامت آنان، بر هیچ کسی پوشیده نبوده و افراد از گذشته تا به امروزه، ماده ای گرانبهاتر از عسل طبیعی را کشف ننموده اند.
عسل طبیعی و اصل، سرشار از انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز بوده که امروزه محققان نشان داده اند که درصد گلوکز موجود در عسل طبیعی منجر به تقویت حافظه و سیستم اعصاب گردیده است و وجود مواد قندی در عسل طبیعی، این ماده را به مقوی ترین و شیرین ترین ماده ی غذایی تبدیل نموده است.
اما با توجه به خواص مصرف عسل طبیعی، همواره این نگرانی میان مصرف کنندگان عسل طبیعی در کشور وجود داشته است که چگونه می توانند از کیفیت و خلوص عسل تهیه شده مطمئن باشند و همواره به دنبال راهکارهایی برای شناخت عسل اصل از تقلبی بوده اند.
اما آیا می دانید که برای شما مصرف کنندگان عادی عسل، هیچ راهکار مطمئنی برای تشخیص عسل اصل از تقلبی وجود نداشته و تنها راهکار، شناخت تولیدکنندگان معتبر انواع عسل ارگانیک و اصل در کشور می باشد؟

عسل اردبیل

تولید عسل کوهستان در اردبیل

خوشبختانه امروزه باید این افتخار را نصیب استان اردبیل دانست که توانسته با دارا بودن زنبوردارانی مستعد در سطح استان و تولیدکنندگانی معتبر از انواع عسل طبیعی، با تولید چیزی بالغ بر 6 هزار تن عسل به طور سالیانه، رتبه اول را در زمینه تولید مرغوبترین و بهترین عسل طبیعی در کشور دارا باشد که همواره شاهد گسترش صادرات عسل کوهستان های استان اردبیل به بازارهای سراسر کشور بوده ایم.
گفتنی است که در استان اردبیل بیش از 3 هزار زنبوردار در صنعت زنبورداری فعالیت خود را صورت می دهند و میزان عسل تولیدی این استان از تعداد نزدیک به 115 هزار کندوی مدرن و جدید و 4 هزار کندوی بومی حاصل گردیده است.
به سبب تنوع پوشش گیاهی در دامنه های کوهستان های استان اردبیل و خصوصا دامنه های سبلان، انواع گونه های مختلفی از عسل های کوهی مانند عسل آویشن، عسل بابونه و عسل گون در این استان از تولید انبوهی برخوردار بوده است.
صادرات انواع عسل کوهی استان اردبیل نیز در چند سال گذشته به سبب نبود مدیریت لازم پیرامون شرکت های بسته بندی عسل، کاهش جدی یافته بود، اما خب خوشبختانه امروزه می توانیم شاهد افزایش میزان صادرات انواع عسل بسته بندی شده استان اردبیل به دیگر بازارهای کشور باشیم.
برای آگاهی از شرایط صادرات انواع عسل طبیعی در استان اردبیل، می توانید با کارشناسان مراکز معتبر صادراتی در این استان، ارتباط مستقیم داشته باشید.