آیا می دانید که کدام مراکز فروش عسل در استان خراسان، انواع عسل ناب و درجه یک را به عرضه رسانیده اند؟ عسل درجه یک چه قیمتی را در بازارهای مشهد داشته است؟
اگر این سوال را از مصرف کنندگان عسل طبیعی پرسیده باشید، که آیا از کیفیت عسل خریداری شده، راضی بوده اید یا خیر؟ شاید پاسخ اکثر این افراد منفی باشد و یا شاید درصد بیشتر آنها فقط قیمت برایشان مهم بوده و به نوعی کیفیت را فدای قیمت ارزان عسل نموده اند.
حال باید گفت که افرادی که تنها قیمت عسل برایشان مهم بوده، بدون شک نمی دانند که امروزه در بازارهای خرید و فروش عسل، وجود افرادی سودجو منجر شده تا انواع عسل های تقلبی و مصنوعی به دست مشتریان برسد که اصلا نمی توانند خواص مفید درمانی و دارویی داشته باشند و به احتمال زیاد دارای عوارضی فراوان برای افراد بوده اند.
بله شما مصرف کنندگان عسل، باید بدانید که مصرف عسل کاملا خالص و اصل بوده که می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را داشته باشد که خریداری آن تنها با شناخت مراکز معتبر فروش و تولیدکنندگان به نام عسل ناب ایرانی میسر می باشد.
خوشبختانه این امر در استان خراسان به ویژه خراسان جنوبی میسر شده تا با شناخت تولیدکنندگان معتبر انواع عسل خالص و ارگانیک، خریدی بدون دغدغه برای مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی به وجود آمده باشد. حال آیا انواع عسل تولید شده در این استان را می شناسید؟

عسل خراسان

تولید عسل در خراسان

امروزه در استان های خراسان جنوبی و خراسان شمالی، با توجه به شرایط خوب آب و هوایی حاکم بر اکثر مناطق این استان، و وجود تنوع گیاهان دارویی چون عناب، زرشک، اسطوخودوس و زعفران در این استان ها، سبب شده تا صنعت زنبورداری هم یکی از مشاغل اصلی این استان ها به شمار بیاید و در این چند سال اخیر شاهد گسترش تولیدات آنان بوده ایم.
گفتنی است که شرایط معتدل آب و هوایی در این استان ها، سبب شده تا عسل خراسان، یکی از برترین عسل های تولیدی کشور لقب بگیرد که از درصد مرغوبیت بالایی برخوردار بوده است. شایان ذکر است که در استان خراسان جنوبی چیزی نزدیک به 150 تن عسل طبیعی به طور ماهیانه و در استان خراسان شمالی، بیش از 300 تن عسل طبیعی در سال تولید شده است.
عسل عناب و عسل زرشک از جمله انواع گونه هایی از عسل طبیعی تولید شده در استان خراسان جنوبی بوده اند که با توجه به خواص و مرغوبیتی که داشته، از فروش خوبی در مراکز فروش عسل خراسان، برخوردار بوده اند.
در رشته های کوه های بینالود استان خراسان، به سبب وجود گیاع دارویی اسطوخودوس، همواره شاهد تولید عسل اسطوخودوس نیز بوده ایم که گاها برخی از زنبورداران برای تولید این گونه از عسل طبیعی، اقدام به آوردن کلنی های کندو زنبورعسل خود به این مناطق نموده اند و عسلی پرخاصیت را تولید و روانه بازارهای خود نموده اند.
اهمیت مصرف عسل طبیعی و خواص درمانی و تغذیه ای آن سبب شده تا امروزه تولیدکنندگان انواع عسل طبیعی، گامی مهم و پرتلاش را در خصوص افزایش کیفیت عسل تولیدی صورت داده تا نتیجه آن، ارتقای سطح افراد جامعه باشد.
برای کسب آگاهی های بیشتر پیرامون تولیدکنندگان معتبر در استان خراسان و همچنین لیست قیمت ها، می توانید با کارشناسان و مشاورین مربوطه ارتباط مستقیم داشته باشید.