استان همدان یکی از قطب های مهم تولید انواع عسل اصل و مرغوب در کشور نام داشته که امروزه خرید عسل طبیعی و غیرتقلبی را توسط نمایندگی های معتبر خود در سراسر کشور ایجاد نموده است.
عسل طبیعی، ماده ای غذایی و دارویی، از فرآورده های شگفت انگیز و بسیار پرارزش زنبورهای عسل بوده که امروزه قطعا جایگاه مناسبی را در سبد خرید خانواده های ایرانی داشته و به یکی از مشهورترین و پرفروش ترین مواد غذایی تبدیل گردیده است.
عسل طبیعی همه آنچه که یک انسان برای سلامت گوارش، قلب، کلیه و به عبارت دیگر برای سلامتی خود نیاز داشته را دارا بوده است و همواره مصرف کنندگان آن به دنبال شناخت تولیدکنندگان معتبر این محصول و نمایندگی های پخش آنها در سراسر کشور بوده اند.
بله مصرف کنندگان جدی عسل این امر را می دانند که امروزه تنها راه مطمئن برای تهیه عسلی اصل و غیرتقلبی، خرید از عرضه کنندگان معتبر می باشد، چرا که تنها این تولیدکنندگان معتبر هستند که با تست مرغوبیت عسل در آزمایشگاه های تخصصی خود، عسلی تضمینی و مرغوب را تولید و روانه بازارهای فروش نموده اند و باید گفت که هیچ راهکار دیگری برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل وجود نداشته است.

تولید انواع عسل طبیعی در همدان

امروزه خوشبختانه یکی از مراکز مهم تولید انواع عسل مرغوب و اصل، استان لرستان بوده که با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و وجود انواع پوشش گیاهی غنی در مراتع بکر خود، توانسته تعداد نزدیک به 2000 زنبوردار فعال را دارا باشد و میزان تولید انواع عسل طبیعی خود را به بیش از 1000 تن عسل در سال رسانیده است.
لازم به ذکر است که انواع عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی و عسل چندگیاه تولید شده در استان همدان، با قیمتی مناسب و کیفیتی مطلوب توسط عرضه کنندگان معتبر این استان، آماده خرید به صورت عمده و جرئی می باشد.