با توجه به اهمیت فعالیت زنبورداری و پرورش زنبورهای عسل، امروزه مراکز توریع و فروش انواع لوازم تخصصی و مورد نیاز برای این امر، آمادگی عرضه محصولات خود را با قیمت مناسب داشته است.
همواره انسان ها از روزگاران گذشته تا به امروزه، از فرآورده های ناب تولید شده از امر پرورش زنبورهای عسل بهره های کافی را برده اند که مثال واضح و مبرهن آن، می تواند تولید انواع عسل طبیعی باشد که بدون شک خواص درمانی و تغذیه ای آن بر کسی پوشیده نیست.
اما آیا می دانید که برای این کار هم مانند بقیه فعالیت ها و مشاغل، نیاز به ایجاد شرایطی مناسب و لوازم و تجهیزاتی تخصصی بوده است؟ آیا می دانید که امروزه مراکز توزیع معتبر انواع این لوازم در سراسر کشور، می توانند به شما مشاوره هایی لازم را جهت خرید با قیمت هر چه مناسب تر و کیفیت مطلوب تر را داده باشند؟

انواع لوازم زنبورداری

چگونگی توزیع لوازم زنبورداری

در ابتدا باید به امر اشاره داشت که از مواردی ضروری و لازم جهت پرداختن به امر زنبورداری، تهیه لوازم تخصصی این امر بوده که می توان از آن جمله به وسایل ذیل اشاره داشت:

لباس کار مخصوص
: لباس کار مخصوص زنبورداری شامل، یک عدد لباس سرهم با کلاه و یا بدون کلاه بوده، از جنس پارچه و ترجیحا با رنگ سفید می باشد و عامل مهم در پوشش بدن تا گلو در برابر نیش زنبورهاست.

دودی
: وسیله ای بوده که در هنگام باز نمودن درب کندوها توسط زنبوردار بهره گرفته شده تا زنبورها از وجود زنبوردار آگاه شده و آرام می شوند، در نتیجه کمتر نیش می زنند و مرحله برداشت عسل را میسرتر می نماید.

اهرم
: این اهرم فلزی برای جابجایی درب کندو، جابجایی شان های عسل و نظافت کندو مورد استفاده قرار می گیرد که نکته ی مهم پیرامون آن، ضدعفونی کردن این اهرم با دود یا آتش می باشد.

اکستراکتور
: دستگاهی موسوم به دستگاه استخراج عسل بوده که با استفاده از نیروی گریز از مرکز عسل این کار صورت می گیرد و می تواند در دو نوع دستی و برقی باشد.
و از جمله لوازم دیگری چون کاردک، برس، تخته موم دوز، قفس ملکه، موم دوز، چنگال و تعدادی دیگر که در این مراکز فروش، به عرضه رسیده است.
شایان ذکر است که توزیع این لوازم، می تواند از دو طریق صورت گیرد. اول اینکه مشتریان می توانند با عرضه کنندگان این لوازم ارتباط مستقیم را داشته باشند و با شناخت مراکز فروش معتبر، اقدام به تهیه این محصولات نمایند.
دوم اینکه در استان هایی که امر زنبورداری چندان مطرح نبوده و شاید پیدا نمودن مراکز فروش معتبر کمی دشوار بوده باشد، با ایجاد امکان خرید به شیوه اینترنتی و دریافت از پست، می توانید در اسرع وقت انواع لوازم مورد نیاز را ثبت سفارش کنید و خریدی مطمئن و آسان داشته باشید.
برای آگاهی بیشتر با کاربردهای لوازم زنبورداری، قیمت آنها و چگونگی خرید و فروش آنها می توانید با کارشناسان و مشاورین در این حوزه ارتباط مستقیم داشته باشید.