شرایط ویژه و محدود برای خرید انواع استانداردترین و درجه یک ترین عسل ایرانی به وجود آمده است که توسط تولیدکنندگان معتبر در سراسر کشور، به مشتریان عرضه می گردد.
از دغدغه های جدی و مهمی که همواره خریداران عسل در بازارهای سراسر کشور داشته اند، تهیه عسلی اصل و کاملا خالص، در میان تعداد بیشماری از انواع عسل های تقلبی و مصنوعی در بازار بوده که توسط برخی از عرضه کنندگان معتبر روانه بازارهای فروش عسل شده است.
حتما در این بازارها شما هم شاید برخی از بحث هایی پیرامون چگونگی تشخیص عسل اصل از تقلبی بوده اید که گاهی تنها به سبب سود بیشتر برای خود عرضه کنندگان بوده و نمی تواند راهکار مناسبی برای تهیه عسل اصل باشد.
آیا رنگ عسل طبیعی، می تواند در شناخت عسل اصل از تقلبی، کمک دهنده باشد؟ چرا عسل شکرک می زند و آیا این شکرک زدن عسل، نشان از نامرغوب بودن آن است؟
این سوالات همگی از جمله سوالاتی بوده که حتما اگر به بازار برای خرید عسل رفته باشید، با آنها مواجه خواهید شد و شاید با پاسخ های متفاوتی نیز روبه رو شوید. حال آیا می دانید که پاسخ واقعی چیست؟

تشخیص عسل اصل از تقلبی

همانطور که متوجه شدید، در بازارهای خرید و فروش عسل، همواره از سوی برخی از عرضه کنندگان، عواملی از جلمه رنگ عسل و یا شکرک زدن عسل، پیرامون تشخیص عسل اصل از تقلبی ذکر می گردد و شاید برای مصرف کنندگان عادی عسل طبیعی، کمی گمراه کننده باشد و نتواند آنان را در تهیه عسلی اصل و مرغوب، یاری دهد.
باید این نکته را ذکر نمود که عواملی چون رنگ عسل، که در شرایط گوناگون محیطی، امکان تفاوت هایی را داشته، نمی تواند به طور قطع به یقین اطمینانی در تشخیص عسل اصل از تقلبی باشد؛ اما خب این نکته پیرامون رنگ عسل وجود داشته که هر چه رنگ عسل تیره تر باشد، احتمال وجود مواد معدنی در آن بسیار زیاد است.
پیرامون شکرک زدن عسل هم باید گفت که وجود آنزیمی به نام آمیلاز در انواع عسل های خالص و طبیعی، سبب ته نشین شدن ذرات ریز موجود در عسل می گردد که منجر به شکرک زدن عسل طبیعی می شود و این عسل طبیعی است که شکرک می زند، نه عسل تقلبی!
شکرک موجود در عسل طبیعی که به واسطه خاصیت تبلور مواد قندی موجود در عسل طبیعی بوده، در تمامی عسل های طبیعی رخ می دهد و گفتنی است که با قرار دادن ظرف عسل در آب جوش، می توان این شکرک موجود را برطرف نمود که البته برخی از افراد خواهان مصرف عسل شکرک زده نیز می باشند.
پس به طور کلی نمی توان گفت که عواملی چون رنگ عسل، می تواند در تشخیص عسل اصل از تقلبی یاری دهنده باشد. حال آیا می دانید که راهکار چیست؟
امروزه تنها راهکار شناخت عسل اصل از تقلبی، در آزمایشگاه های کنترل کیفی مواد غذایی بوده که آن هم توسط تولیدکنندکان معتبر مجهز به این نوع آزمایشگاه ها صورت می گردد و واضح است که شناخت این تولیدکنندگان و خریداری از مراکز فروش معتبر آنان، بهترین راهکار برای خریدی بدون دغدغه از انواع عسل طبیعی و کاملا استاندارد می باشد.

عسل استاندارد

 

تولیدکنندگان عسل استاندارد ایرانی

خوشبختانه کشور پهناور و غنی ایران، امروزه تولیدکنندگانی معتبر از انواع گونه های عسل طبیعی داشته که می توان به استان هایی چون اردبیل، لرستان، کردستان، همدان، خوزستان و مازندران اشاره داشت.
گفتنی است که استان لرستان در این میان، مرغوب ترین عسل کشور را در اختیار داشته و بیشترین میزان تولید عسل طبیعی ایرانی، در استان اردبیل صورت گرفته که چیزی بالغ بر 6 هزار تن به طور سالیانه می باشد.
شما مصرف کنندگان جدی عسل طبیعی می توانید با در ارتیاط بودن با مراکز معتبر خرید عسل استاندارد ایرانی، بهترین و باکیفیت ترین عسل های دارویی و درمانی را با قیمت بسیار مناسبی خریداری نمایید.