عسل تک گل ریحان، چه خواصی را دارا می باشد؟ زمان برداشت این گونه از عسل طبیعی چه فصلی از سال بوده است؟ چگونه می توان از شرایط فروش ویژه عسل ریحان ممتاز، آگاهی پیدا نمود؟
اگر شما هم علاقه مند به مصرف شیرین ترین و مقوی ترین ماده ی غذایی شناخته شده یعنی عسل طبیعی بوده باشید، قطعا در سایت هایی به دنبال شناخت انواع گونه های عسل طبیعی و خواص آنها بوده اید.
بله خوشبختانه به دنبال طبیعت بکر و وجود استعداد خوب از انواع پوشش گیاهی در اکثر مناطق کشور، شاهد تولید انواع گونه های مختلفی از عسل طبیعی در جای جای کشور بوده ایم که هر یک از آنها می توانند خواص منحصربفرد درمانی و تغذیه ای را با خود به همراه داشته باشند.
عسل طبیعی که یکی از فرآورده های ناب زنبورعسل لقب داشته و از شهد گل های گیاهان دارویی مفید بدست آمده، سرشار از انواع مواد معدنی مانند آهن و کلسیم، انواع ویتامین هایی چون تیامین، K و B، کربوهیدارات ها و انواع مواد قندی مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز می باشد که به نوعی این مواد، از جمله نیازهای بدن انسان برای ادامه حیات نیز تلقی شده اند.
با توجه به اهمیت گونه های مختلفی از انواع عسل طبیعی، آیا می دانید که عسل ریحان چه خواصی را داشته و کدام مراکز معتبر فروش، بهترین و ممتازترین عسل ریحان طبیعی را با قیمت مناسبی عرضه داشته اند؟

عسل ریحان

عسل ریحان طبیعی و خواص آن

همانطور که می دانید، اگر گیاهی غالب در یک منطقه وجود داشته باشد، عسل تولید شده از آن گیاه، عسل تک گل نام داشته و می توان گفت که عسل ریحان، از دسته انواع عسل های تک گل و یا عسل دارویی بوده است.
گیاه ریحان که بومی فلات ایران بوده، دارای گل هایی به رنگ سبز و سفید می باشد و در کشور ما در استان هایی چون همدان، خراسان، کرمانشاه، اطراف تهران و سیستان و بلوچستان به طور خودرو روییده است.
امروزه زنبورداران از شهد گل های این گیاه، عسلی با نام عسل ریحان را تولید نموده اند که عمدتا در فصل تابستان و ماه مرداد، زمان برداشت این گونه از عسل طبیعی عقیقی رنگ بوده و برای مصرف آن، خواص درمانی ذیل را برشمرده اند:

  • مصرف عسل ریحان خواب آور بوده و به کم خوابی های موجود در برخی از افراد کمک شایانی می نماید.
  • بهبود دهنده میگرن و سردردهای شدید بوده است.
  • تقویت کننده سیستم بدن و بهبود دهنده ی ضعف های بدن می باشد.
  • تقویت کننده مغز و اعصاب می باشد.

در بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی، بدون شک شناخت عرضه کنندگان معتبر می تواند افراد را در تهیه عسلی اصل، یاری دهد و به شدت توصیه شده تا از مراکز مجوزدار و معتبر، عسل طبیعی خریداری گردد.
امروزه شما می توانید با ارتباط داشتن با مراکز فروش معتبر در کشور، بهترین عسل ریحان را با قیمتی مناسب خریداری نمایید و از کیفیت عسل تهیه شده، نهایت رضایت را داشته باشید.