عسل تولید شده در الموت، چه نقشی را در تأمین عسل موجود در استان قزوین داشته است؟ چگونه می توان از قیمت انواع عسل طبیعی در الموت آگاهی پیدا کرد؟
بنظر می رسد که یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای کشور ما در زمینه پرداختن به امر زنبورداری نیز، می تواند استان قزوین باشد که خوشبختانه الموت در استان قزوین، توانسته نقش عمده ای را در تأمین نیاز بازارهای این استان به عسل طبیعی، داشته باشد.
اهمیت مصرف عسل طبیعی و وجود آن در سبد خرید اکثر خانواده های ایرانی، علاوه بر نوید یک تجارت مناسب برای زنبورداران، می تواند نوید یک جامعه ای سالم تر را بدهد که البته به شرط افزایش کیفیت و میزان مرغوبیت عسل تولید، این مهم بدست خواهد آمد.
به گفته متخصصین و مشاورین در حوزه سلامت تغذیه، گنجاندن حتی روزانه یک قاشق عسل طبیعی، می تواند خواص منحصربفرد دارویی و درمانی را برای تمامی افراد به دنبال داشته باشد و این مهم، نیازمند سرمایه گذاری های کلان در خصوص افزایش میزان مرغوبیت عسل تولیدی بوده است.
اگر بخواهیم از جمله خواص بسیار شگفت انگیز مصرف روزانه ی انواع گونه هایی از عسل طبیعی را نام ببریم، می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • عسل طبیعی، ضدتشنج، ضدمگیرن و ضدکم خونی می باشد.
  • مصرف عسل طبیعی قبل از خواب شبانه، می تواند منجر به پاکسازی کبد و ایجاد خوابی راحت در افراد گردد.
  • عسل طبیعی افزایش دهنده میل جنسی در روابط زناشویی بوده و می تواند منجر به افزایش میزان شیردهی در مادران نیز گردد.
  • گلوکز موجود در عسل طبیعی، تقویت کننده مغز و حافظه بوده و می تواند سیستم اعصاب افراد را نیز تقویت کند.

این ها تنها گوشه ای از بیشمار خواص منحصربفرد عسل طبیعی بود که حتما شما هم اگر علاقه مند به مصرف این ماده ی غذایی بوده باشید، آن را در سایت های معتبر اینترنتی دیده و شنیده بودید.
حال آیا می دانید که در روستای الموت استان قزوین، چه میزان از انواع عسل طبیعی تولید گردیده و چگونه می توان عسل الموت را با قیمت مناسبی تهیه نمود؟

عسل الموت

آشنایی با عسل الموت

امروزه الموت غربی از توابع استان قزوین، از مراکز مهم تولید عسل در این استان نام داشته که توانسته با تولید بیش از 40 تن عسل در سال از چیزی نزدیک به 6 هزار کلنی زنبورعسل، سهم بیشتری در تولید عسل در این استان را دارا باشد و پاسخگوی نیاز بازارهای آن نیز بوده است.
شرایط مساعد آب و هوایی در استان قزوین سبب شده تا با برنامه ریزی های کلان صورت گرفته در خصوص افزایش میزان بهره برداری از انواع گونه هایی از عسل طبیعی، شاهد افزایش کیفیت محصولات و در نهایت صادرات بخشی از این تولیدات به بازارهای دیگر نیز باشیم.
اگر چه که تقریبا در تمامی بازارهای خرید و فروش عسل طبیعی حتی در استان قزوین، مصرف کنندگان و مشتریان عسل طبیعی، همواره به دنبال تهیه عسلی با کیفیت مطلوب و در مقابل قیمت مناسبی نیز می باشند، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل الموت، آمادگی عرضه انواع عسل ناب الموت را با قیمت مناسبی داشته اند.
برای آگاهی بیشتر پیرامون چگونگی تهیه عسل الموت و لیست قیمت انواع عسل تولیدی در آن، می توانید با کارشناسان در این حوزه، ارتباط مستقیم داشته باشید.